مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان

مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان شامل چه موضوعاتی است؟ با ما همراه بمانید.

مقدمه

کشور ترکیه جزء آن دسته از مناطقی می باشد که، در بین مردم ایران به عنوان محبوب ترین کشورها برای مهاجرت شناخته شده است.

مخصوصاً ترکیه در سال های اخیر به این موفقیت دست یافته که همسو با کشورهای اروپایی است. مانند پاریس، کانادا و سوئد که توجه مردم ایران را به خود جلب نماید.

به همین دلیل تعداد بی شماری از ایرانیان دست کم برای یک بار هم که شده به مهاجرت و زندگی یا اشتغال در ترکیه فکر کرده اند.

در این بین تعدادی از افرادی که طرح های برنامه ریزی شده و پایدارتری دارند. یا اینکه از نظر استطاعت مالی در سطح بالایی قرار دارند، توانسته اند قدم های محکم و مؤثری را در جهت رسیدن به اهداف خود بردارند.

اگرچه کشور ترکیه یک هدف ارزشمند برای جمعیت زیادی از مردم ایران به شمار می رود، اما بهتر است مطلع باشید که در این سال ها، معضلات نسبتا فراوانی برای افرادی که از ایران به ترکیه مهاجرت کرده اند، رخ داده است.

که همین موضوع باعث شد تا مطالبی با هدف پرداختن به مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان، گردآوری شوند. پیشنهاد ما به همه افرادی که تصمیم به زندگی در ترکیه را دارند این است که ابتدا این مقاله را مطالعه نمایید. تا بتوانید با دید بازتر و آگاهی های کامل تر به این کشور اوراسیایی مهاجرت نمایید.

در این نوشتار قصد داریم عمده ترین چالش ها و مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان را مورد ارزیابی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

  1. مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان شامل چه مواردی است؟
  2. آموختن زبان مردم ترکیه
  3. مخارج گزاف زندگی در ترکیه
  4. عدم شناخت کامل از قانون های ترکیه
  5. عدم امنیت اقتصادی
  6. ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ ترکیه
  7. کاریابی در ترکیه
  8. مشکلات زندگی در استانبول برای ایرانیان
  9. مشکلات زندگی در آنکارا برای ایرانیان
  10. آیا از ریسک های زندگی در ترکیه برای ایرانیان مطلع می باشید؟
  11. جمع بندی

مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان شامل چه مواردی است؟

مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان شامل چه مواردی است؟
مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان شامل چه مواردی است؟

کشور ترکیه در واقع پل اتصال دهنده دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود. چرا که از لحاظ وضعیت جغرافیایی به صورتی قرار گرفته است که قسمت هایی از این کشور در اروپا و قسمتی در آسیا است.

 کشور ترکیه از دسته مناطق مهاجر پذیر جهان به شمار می رود. بالاترین منبع درآمد ترکیه به وسیله گردشگری تأمین می شود.

همجواری ترکیه با ایران و جلب نظر سرمایه داران بین المللی و موقعیت های دیگر آن، که اکثر آن ها در برابر شرایط ایران مناسبتر می باشند. دلیلی برای گزینش ترکیه جهت مهاجرت در بین مردم ایران می باشد.

اما زندگی در این کشور معضلاتی را نیز برای ایرانیان ایجاد می کند. که در ادامه بعضی از مشکلات زندگی در ترکیه را شرح می دهیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله تجربیات مهاجرت به ترکیه نیز مطالعه نمایید.

آموختن زبان مردم ترکیه

شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان آموختن زبان ترکی است. زیرا تا هنگامی که افراد تسلط کافی برای صحبت کردن به زبان ترکی را بدست نیاورند، ارتباط برقرار کردن با دیگران، یافتن شغل، ادامه تحصیل و غیره برای ایشان بسیار سخت می شود.

متأسفانه این باور نادرست که بعد از گذشت چندین ماه، می توان زبان مردم ترکیه را آموخت، باعث بیشتر شدن این مشکلات خواهد شد. اگر چه آموختن زبان ترکی در بازه زمانی حدود سه یا چهار ماهه ممکن است، اما بسیار پیچیده و سنگین می شود. در مجموع فرصت بیشتری را می بایست برای این کار در نظر گرفت.

مخارج گزاف زندگی در ترکیه

میزان مخارج زیاد نیز از دیگر مشکلات زندگی در ترکیه محسوب می شود. افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند چنانچه پشتیبان و حامی مالی نداشته باشند، این موضوع برای آن ها بسیار سخت و آزاردهنده خواهد شد. به طور کلی مخارج قبض های خدماتی، بنزین، خرید مایحتاج ضروری و غیره در ترکیه بسیار زیاد می باشد.

مطلب حائز اهمیت در موضوع مخارج در ترکیه این است که استان و منطقه ای که افراد در آن جا زندگی می کنند نیز به طرز چشمگیری در پایین و بالا بودن سطح قیمت ها و مخارج زندگی بسیار مؤثر می باشد. هرچند هزینه خرید یک مسکن معمولی در ترکیه، نسبتاً مناسب است.

در قسمت هایی از کشور ترکیه که جمعیت کمی زندگی می کنند، مخارج زندگی و قیمت اجناس در مقایسه با مناطق پر جمعیت و شهرهای عظیم مانند استانبول، تقریباً کمتر و مقرون به صرفه تر می باشند.

بنابراین می توان گفت سکونت در کلان شهرها و مخارج موجود در آن محله ها، یکی از مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله معایب زندگی در ترکیه را مطالعه کنید.

عدم شناخت کامل از قانون های ترکیه

بعضی از ایرانیان قبل از مهاجرت به کشور ترکیه به جمع آوری اطلاعات و مشاوره در رابطه با این موضوع اقدام نمی کنند و تنها براساس گفتگوهایی که با سایرین داشته اند، تصمیم به مهاجرت می گیرند.

اغلب در بیشتر موارد به دلیل نداشتن اطلاعات صحیح و کامل از چگونگی ضوابط و قانون های ترکیه، تمام دارایی خود را از بین  برده و دوباره به ایران باز می گردند.

در این راستا دریافت راهنمایی برای آگاهی از قوانین کشور ترکیه، مشکلات زندگی در این کشور را برای افراد کمتر می نماید.

پیشنهاد می کنیم مقاله ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران نیز مطالعه نمایید.

عدم امنیت اقتصادی

یکی دیگر از مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان کلاهبرداری اشخاص فریبکار و منفعت طلب از راه های گوناگون می باشد. این افراد سودجو با روش های مختلف مخصوصا از ایرانیانی که با عدم اطلاعات کافی تصمیم به مهاجرت به ترکیه را می گیرند. کلاهبرداری نموده و باعث عدم آرامش و از دست دادن دارایی آن ها می شود.

با زیاد شدن تعداد کلاهبرداری ها، دفاتر مخصوص مشاوره در مورد مهاجرت و اقامت در ترکیه هم بیشتر شدند. که در این زمینه شاید این پرسش برای شما به وجود آید که کدام شرکت مشاوره ای مطمئن تر می باشد؟

پاسخ این است که باید در این زمینه با تعداد زیادی از دفاتر راهنمای مهاجرت تماس بگیرید. یا از افرادی که در ترکیه زندگی می کنند و زندگی خوب و آرامی دارند، بخواهید که مراکز معتبر را به شما معرفی نمایند.

بی شک بهره مندی از تجارب افراد موفق در ترکیه، مناسب ترین راه موجود جهت ایستادن در مسیر پیشرفت می باشد ولی باید دقت کنید تا در دام افراد فریبکار گرفتار نشوید.

از بین رفتن سرمایه یکی از آزاردهنده ترین مشکلاتی است که افراد ایرانی که در ترکیه زندگی می کنند با آن روبرو می شوند.

پیشنهاد می کنیم از پست راحت ترین راه مهاجرت به هلند دیدن کنید.

ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ ترکیه

ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ ترکیه
ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ ترکیه

معضل ترافیک سنگین در کشور ترکیه، یکی دیگر از مشکلات زندگی در این کشور است. این مشکل به خصوص در کلانشهرهای ترکیه بسیار بیشتر به چشم می خورد. آنکارا و استانبول دو مورد از کلانشهرهای کشور ترکیه می باشند که معمولاً با معضل ترافیک ‌های سنگین مواجه هستند.

دیگر پدیده های آزار دهنده در مهاجرت به ترکیه دربرگیرنده بی نظمی های بسیار در ترافیک، عدم رعایت قانون های رانندگی، رفتارهای پرخاشگرانه اکثر رانندگان در ترافیک، کلاهبرداری از مهاجران خارجی به وسیله رانندگان و غیره، می باشد. البته ممکن است تحمل این اوضاع برای مردم ایران خیلی سخت نباشد.

از تمامی این معضلات زندگی در ترکیه که عبور کنیم، به سیستم حمل و نقل عمومی این کشور می رسیم که بسیار قوی و مدرن می باشد.

کاریابی در ترکیه

کاریابی در ترکیه
کاریابی در ترکیه

در ابتدای این بخش، خوب است بدانید که هیچ کدام از مهاجران نمی توانند در کشور ترکیه به استخدام دولت درآیند. چنانچه افراد خارجی در یک حرفه مخصوص مهارت زیادی داشته باشند. مجاز هستند از طریق سرمایه گذاری خصوصی، تجارت مختص به خود را در ترکیه ایجاد کنند.

از طرفی استخدام در سازمان های دولتی برای اشخاصی که در حرفه ای خاص، تبحر بالایی داشته باشند، امکان پذیر است.

باز هم اکثر افراد خارجی که در ترکیه زندگی می کنند. اغلب در فعالیت ها و پیشه های آزاد و غیر دولتی مشغول به کار هستند. در سال های اخیر نیز با ایجاد سختگیری های بسیار از سوی دولت ترکیه برای ممانعت از شغل های غیر رسمی، انجام شده است، و اکثر این افراد مهاجر با مشکلات متعددی روبرو شده اند.

نرخ عدم اشتغال به کار در ترکیه تقریباً ده درصد تعیین شده است. که نشان دهنده افزایش سطح بیکاری در این کشور می باشد.

 با این وجود باز هم افراد موفق به یافتن کار در ترکیه شده اند. فقط کافی است افراد برای کاریابی از دانش و مهارت لازم بهره مند باشند. پس از فرستادن سوابق شغلی خود به یکی از کمپانی ها یا سازمان ها، در انتظار تأییدیه مدارک باشند. بعد از پذیرفتن استخدام، اخذ اقامت در ترکیه نیز آسان تر می شود.

اکثر افراد مهاجر نیز با برخورداری از توانایی مالی بالا، می توانند تجارت یا کمپانی خود را در کشور ترکیه دایر کنند. مسلماً برای این اقدام دریافت جواز رسمی از طرف دولت ترکیه ضروری می باشد.

مشکلات زندگی در استانبول برای ایرانیان

"<yoastmark

از جمله مشکلات زندگی در ترکیه، تمام مناطق این کشور را شامل می شود. اما شهر استانبول به علت موقعیت ویژه، اختلاف زیادتری با دیگر شهرها دارد.

استانبول در برگیرنده دو بخش اروپایی و آسیایی می باشد. بخش های اروپایی این شهر مدرن تر و صنعتی تر هستند. با این وجود بخش آسیایی استانبول هم، اکنون منطقه ی مناسب تری جهت بهره مندی از یک زندگی امن و ایده آل است.

بخش عمده ای از مناطق اروپایی استانبول با دستور سازمان مهاجرت ترکیه، جهت اقامت افراد خارجی، ممنوع اعلام شده است.

در نتیجه چنانچه می خواهید در این قسمت ها زندگی کنید، فقط می توانید در بعضی از بخش های آن اقامت داشته باشد. این مسئله گزینش منطقه مناسب و درخور، جهت زندگی شهروندان ایرانی در ترکیه را اندکی پیچیده کرده است.

مشکلات زندگی در آنکارا برای ایرانیان

مشکلات زندگی در آنکارا برای ایرانیان
مشکلات زندگی در آنکارا برای ایرانیان

شهر آنکارا یکی از برترین مناطق کشور ترکیه به شمار می رود و کلانشهری بسیار پر ازدحام و بزرگ است.

درگیری هایی مانند ترافیک سرسام آور، هزینه های گزاف تهیه مسکن و یافتن شغل مناسب برای همه شهروندان خارجی که در این شهر زندگی می کنند، مخصوصاً ایرانیان، وجود دارد.

یقیناً چنانچه بخواهیم واقعیت را بیان نماییم، شباهت آداب و رسوم مردم ترکیه و ایران بسیار زیاد است. در واقع شهروندان ترکیه مردم خوش برخورد و سازگاری هستند. مهاجرانی که به ترکیه سفر می کنند، علی رغم مسائل آزاردهنده ای که وجود دارد، در مورد آداب و رسوم و تعاملات خود با مردم این کشور نظر مثبتی دارند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوره مهاجرت به ترکیه در ارتباط باشید.

آیا از ریسک های زندگی در ترکیه برای ایرانیان مطلع می باشید؟

آیا از ریسک های زندگی در ترکیه برای ایرانیان مطلع می باشید؟
آیا از ریسک های زندگی در ترکیه برای ایرانیان مطلع می باشید؟

تعداد زیادی از ایرانیان مخصوصاً جوانان، آگاهی های ضروری را در مورد چگونگی مهاجرت به کشور ترکیه ندارند.

یا اینکه با آرزوی یافتن شغل و زندگی راحت، خود را به دست تیم های کلاهبردار می سپارند. این اشخاص در وضعیت بسیار سختی باید زندگی نمایند. در ضمن احتمالاً درگیر مخاطراتی مانند دزدی اموال، صدمه های فیزیکی و غیره می شوند.

ریسک های زندگی در کشور ترکیه برای همه خارجی ها وجود دارد. چنانچه تصمیم داشته باشید در ترکیه بدون ترس و دغدغه ساکن شوید. ابتدا می بایست چگونگی اقامت در شهرهای این کشور را ارزیابی کنید. پس از آن شغل متناسب با حرفه خود را بیابید و با در نظر گرفتن شرایط، مسکنی را تهیه و یا اجاره نمایید.

خطر دیگری که زندگی در ترکیه، افراد ایرانی را تهدید می کند، وجود بزهکاری در میان خارجی ها می باشد. با عنایت به این که جریان پذیرش مهاجران در کشور ترکیه در این سال ها بیشتر شده است، سطح بزه و خلاف نیز افزایش پیدا کرده است. همین مشکل زندگی در ترکیه و همچنین در کلانشهرهای آن را اندکی سخت می نماید.

 

جمع بندی

در این مقاله بیان کردیم که مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان به موارد زیادی وابسته می باشد. عواملی که آن ها را در این مطلب برشمردیم، تعداد اندکی از آن ها می باشند.

خوب است این نکته را مدنظر قرار دهید که افراد بی شماری همواره از کشوری به کشور دیگر برای رسیدن به اهداف مختلف مانند زندگی، اشتغال، تحصیل و… در حال تردد می باشند. یا در آن مناطق اقامت دارند و این پیامدها همیشه در مقابل مهاجران خارجی می باشد.

در هر صورت، افراد به کشور تازه عادت می کنند. چنانچه توانایی تحمل این مشکلات را نداشته باشند، به کشور مبدأ خود باز می گردند.

در پایان توصیه می کنیم، ویزای توریستی اروپا را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *