راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

در این مقاله راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ را معرفی خواهیم کرد. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مقدمه:

کشورهای اروپایی به خصوص کشورهای حوزه شینگن گزینه های خوبی برای سفر و مهاجرت هستند. تقریبا تمام کشورهای حوزه شینگن برای زندگی و مهاجرت مناسب هستند.

زیرا این کشورها از قدرت سیاسی و اقتصادی بالایی برخوردار هستند و میزان سطح رفاه زندگی در آن ها بالا است. همین موضوع سبب شده است بسیاری از افراد به فکر اخذ ویزای شینگن باشند. اخذ ویزای شینگن شرایط و مراحل خاصی دارد.

اخذ ویزا از کشورهای شینگن مراحل سخت و پیچیده ای دارد. از این رو بسیاری از افراد به دنبال راحت ترین کشور برای ویزای شینگن می باشند. در این مقاله همراه ما باشید تا راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ را بررسی کنیم.

در این مقاله می خوانیم:

  1. مفهوم شینگن
  2. تفاوت اتحادیه شینگن و اتحادیه اروپا چیست؟
  3. لیست کشورهای عضو شینگن
  4. ویژگی های منطقه شینگن
  5. راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲
  6. سخت ترین کشور برای ویزای شینگن
  7. انواع ویزای شینگن
  8. نکاتی در خصوص راحت ترین کشور برای ویزای شینگن
  9. انواع ویزای شینگن
  10. افزایش شانس ویزای شینگن
  11. سخن پایانی

مفهوم شینگن

مفهوم شینگن
مفهوم شینگن

امروزه آرزوی بسیاری از افراد این است که بتوانند به کشورهای حوزه شینگن سفر یا مهاجرت کنند. داشتن ویزای شینگن مزایای زیادی دارد که بزرگ ترین مزیت آن، سفر به کشورهای حوزه شینگن بدون ویزا می باشد.

یعنی اگر فردی ویزای یکی از کشورهای شینگن را اخذ کند، می تواند به کشور دیگری در حوزه شینگن بدون اخذ مجدد ویزا سفر نماید. اما حوزه شینگن که شهرت و محبوبیت زیادی دارد کدام کشورها را در بردارد؟

شینگن درواقع پیمانی است که در سال 1985 کشورهای بلژیک، فرانسه، آلمان، هلند و لوکزامبورگ آن را امضا نمودند. به تدریج کشورهای دیگری نیز این پیمان را امضا نمودند. به طوری که تا به امروز 26 کشور عضو این پیمان می باشند. برخی از کشورها نیز در تلاش هستند تا عضو این پیمان مهم شوند.

طبق پیمان شینگن، مردم کشورهای عضو شده، بدون اخذ ویزا می توانند به کشور یکدیگر سفر کنند. وجود چنین پیمانی سبب تقویت امنیت مرزها، مجازات مجرمان، جذب توریست و حذف کنترل های مرزی داخلی اروپا شده است.

در حالی که سفرهای خارجی مردم ساکن منطقه شینگن به کشورهای یکدیگر بسیار آسان است.

افراد غیر شینگن باید صبوری زیادی در اخذ ویزای شینگن داشته باشند چرا که اخذ ویزای شینگن مراحل سخت و پیچیده ای دارد.

ساکنین مناطق شینگن می توانند بدون اخذ مجوز کار یا مجوز تحصیل در سایر کشورهای شینگن به کار یا تحصیل مشغول شوند. در واقع هیچ مرز و محدودیتی بین کشورهای حوزه شینگن قرار ندارد. مهاجرت و سفر مردم عضو کشورهای حوزه شینگن بسیار راحت است.

همین موضوع سبب شده است اکثر کشورهای حوزه شینگن به چند زبان مشترک مسلط باشند.

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲
راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

همانطور که در بخش های قبلی بیان شد اخذ ویزای شینگن کاری دشوار و زمان بر است. اما اگر شرایط و مدارک لازم را داشته باشید، اخذ ویزای شینگن موضوعی غیر ممکن نخواهد بود. به هر حال همه ی متقاضیان تمایل دارند روند اخذ ویزای آن ها سریع تر پیش برود تا چمدان خود را زودتر برای سفر یا مهاجرت ببندند.

از این رو در این بخش راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ را بیان خواهیم کرد. توصیه می شود قبل از بررسی راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ ابتدا مواردی نظیر هزینه های زندگی، وضعیت اقتصادی، وضعیت بازار کار، وضعیت تورم، امنیت و … کشور مورد نظر را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

به هر حال شما مدتی طولانی در کشور مقصد زندگی می کنید و لازم است شرایط زندگی خود را بررسی نمایید تا مشکلی پیش نیاید.

در رابطه با راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ می توان گفت کشورهایی نظیر ایتالیا، سوئیس و اسپانیا از جمله کشورهای شینگن هستند که نسبت به سایر کشورهای شینگن سخت گیری های کمتری برای صدور ویزا ایرانیان دارند.

کشور ایتالیا بیشترین آمار اعطای ویزا به ایرانیان را به خود اختصاص داده است. در صورتی که شرایط لازم را برخوردار باشید و نامه تمکن مالی شما اعتبار بالایی داشته باشد، یعنی گردش مالی خوبی داشته باشید، شانس بیشتری در اخذ ویزا خواهید داشت.

مواردی نظیر ارائه سند ملکی و سوابق بیمه نیز در افزایش شانس اخذ ویزای ایتالیا بسیار موثر هستند. کمک گرفتن از یک کارشناس یا وکیل مهاجرتی نیز روند پرونده شما را تسریع می بخشد.

در صورتی که قصد شما از اخذ ویزای شینگن تنها سفر به اروپا می باشد، توصیه می شود کشورهایی نظیر فنلاند، لیتونی و ایسلند را انتخاب کنید که نرخ کمتری در ریجکت ویزا دارند. اما اگر کشور خاصی را در نظر دارید، بهتر است قبل از اقدام برای اخذ ویزا، سوابق پرونده های ریجکتی آن کشور را بررسی کنید.

زیرا در این صورت احتمال ریجکت ویزای شما نیز افزایش می یابد و این موضوع ضررهای زیادی را به شما وارد می کند. زیرا در صورت ریجکت شدن ویزا نه تنها وقت و هزینه شما هدر می رود، بلکه یک سابقه منفی در پرونده شما ثبت می شود که کار را برای اخذ ویزای سایر کشورها سخت می کند.

یعنی حتی اخذ ویزا از کشورهایی که نرخ ریجکنی پایینی دارند، برای شما سخت خواهد شد. زیرا سابقه ریجکتی پرونده شما به معنی وجود مشکلی در پرونده تان خواهد بود و این موضوع به ضررتان تمام خواهد شد. از این رو قبل از تصمیم گیری برای ثبت درخواست سوابق ریجکتی ویزاهای کشور مقصد را نیز بررسی کنید.

تفاوت اتحادیه شینگن و اتحادیه اروپا چیست؟

تفاوت اتحادیه شینگن و اتحادیه اروپا چیست؟
تفاوت اتحادیه شینگن و اتحادیه اروپا چیست؟

در قاره اروپا دو اتحادیه بزرگ بین کشورها وجود دارد. اتحادیه شینگن و اتحادیه اروپا که هر کدام عضوهایی دارند و برخی از کشورها عضو هر دو اتحادیه می باشند. اتحادیه اروپا شامل 27 کشور می باشد که در مسائل سیاسی و اقتصادی با یکدیگر همکاری های مشترک دارند.

اما اتحادیه شینگن به منظور حذف ویزا و بهبود وضعیت اقتصادی، گردشگری و امنیت کشورها برقرار شده است.

لیست کشورهای عضو شینگن

در بخش قبلی گفتیم که در حال حاضر 26 کشور پیمان شینگن را امضا نموده اند. این 26 کشور شامل لتونی، استونی، لهستان، ایتالیا، دانمارک، پرتغال، اسپانیا، ایسلند، نروژ، آلمان، سوئیس، هلند، بلژیک، جمهوری چک، مجارستان، مالت، سوئد، یونان، اتریش، لیتوانی، فرانسه، فنلاند، اسلواکی، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ و اسلوونی می باشد.

ویژگی های منطقه شینگن

ویژگی های منطقه شینگن
ویژگی های منطقه شینگن

پیمان شینگن سبب شده است کشورهای عضو در برخی از مسائل همکاری داشته باشند. از جمله مسائل مشترک و همکاری های کشورهای حوزه شینگن شامل موارد زیر می باشد:

  • قوانین و ضوابط مشترک برای عبور از مرزها
  • داشتن قوانین مهاجرتی مشترک برای اقامت کوتاه مدت
  • همکاری پلیس کشورها برای کاهش جرم و جنایت
  • همکاری پلیس برای استرداد سریع تر مجرمان و جابه جایی آسان تر برای اجرای احکام
  • امکان بستن مرزها به مدت 30 روز در مواقع بروز مشکلات امنیتی
  • بازرسی و کنترل دقیق مرزها برای کاهش قاچاق

سخت ترین کشور برای ویزای شینگن

برخی از کشورهای حوزه شینگن به دلیل شرایط و روبط اقتصادی و سیاسی با ایران، سخت گیری های زیادی در خصوص صدور ویزا دارند. از جمله این کشورها می توان به اتریش، آلمان، فرانسه و هلند اشاره داشت که برای متقاضیان ایرانی شرایط بیشتری را لحاظ می کنند.

کشورهای اتریش و هلند مدارک مالی بسیار قوی و معتبری را برای صدور ویزا درخواست می کنند. اداره مهاجرت آلمان نسبت به سایر کشورها سخت گیری های بیشتری دارد.

زیرا در سال های اخیر پناهنده های ایرانی زیادی به این کشور مهاجرت کرده اند که این موضوع باعث افزایش حساسیت آلمان برای صدور ویزا شده است. متقاضیان ایرانی بدون داشتن دعوت نامه به هیچ وجه شانسی برای اخذ ویزا ندارند.

پیشنهاد می کنیم از پست سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا دیدن کنید.

نکاتی در خصوص راحت ترین کشور برای ویزای شینگن

نکاتی در خصوص راحت ترین کشور برای ویزای شینگن
نکاتی در خصوص راحت ترین کشور برای ویزای شینگن

در صورتی که متقاضی اخذ ویزای شینگن هستید، لازم است بدانید مدارک مورد نیاز شما باید کامل و بدون نقص باشد تا موفق به اخذ ویزا شوید. یعنی لازمه ی اخذ ویزای شینگن حتی در راحت ترین کشور، داشتن شرایط و مدارک لازم می باشد.

مدارکی که شما به سفارت کشور مورد نظر ارائه می دهید باید ترجمه رسمی داشته باشند. ترجمه رسمی در اکثر مواقع باید به زبان انگلیسی باشد.

یکی از مواردی که شما در زمان اخذ ویزا باید به آن توجه داشته باشید، مشخص کردن هدف سفر برای افسر اداره مهاجرت می باشد. افسر اداره مهاجرت باید از محل اقامت شما در کشور مقصد و همچنین مدت زمان اقامت نیز اطلاع یابد. متقاضیان اخذ ویزا باید اطلاعات کاملی از نوع ویزای خود و مدت زمان اقامت داشته باشند.

ویزای شینگن انواع مختلفی دارد که نوع آن بر اساس اهداف سفر متقاضی تعیین می شود. در هر نوع ویزایی مدت اقامت و شرایط ورود و خروج از کشور متفاوت می باشد. بنابراین باید به اعتبار ویزا در زمان اخذ و سفر به مقصد توجه داشت.

انواع ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن
انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن انواع مختلفی دارد که متقاضی بر اساس هدف خود از سفر یک نوع ویزا را اخذ می نماید. مدت زمان اقامت و شرایط ورود و خروج به کشور مقصد در هر ویزایی متفاوت می باشد.

لازم است بدانید با داشتن ویزای یکی از کشورهای حوزه شینگن، می توانید به سایر کشورهای حوزه شینگن بدون اخذ ویزا سفر کنید. بنابراین شما برای داشتن ویزای شینگن لازم است به یکی از کشورها درخواست دهید و ویزای خود را اخذ نمایید. سپس از طریق آن به سایر کشورهای شینگن سفر کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی دیدن کنید.

انواع ویزای شینگن شامل موارد زیر می باشد:

ویزای نوع A:

ویزای نوع A در شرایطی صادر می شود که متقاضی بخواهد هواپیمای خود را در کشور مقصد تعویض و به کشور دیگری برود. به ویزای نوع A ویزای ترانزیت نیز گفته می شود.

یعنی متقاضی برای تعویض پرواز در کشورهای عضو شینگن برای سفر به کشور خارج از محدوده شینگن باید این ویزا را اخذ کند.

ویزای نوع B:

ویزای نوع B نیز برای ترانزیت فرودگاهی کاربرد دارد. با این تفاوت که دارندگان این ویزا مجوز اقامت 5 روزه در کشور میانی را دارند. افراد این 5 روز را یا منتظر پرواز بعدی خود هستند، یا به گردش و تفریح می پردازند.

ویزای نوع C:

ویزای نوع C خود به چند نوع  با توجه به هدف سفر، دسته بندی می شود. مدت اقامت ویزای نوع C در هر کشوری متفاوت می باشد که در زمان اخذ آن به شما اطلاع داده می شود. انواع ویزای نوع C شامل موارد زیر می باشد:

ویزای یک بار ورود

 ویزای یک بار ورود همانطور که از نامش پیداست، مجوز ورود و خروج به یک کشور را تنها برای یک بار در مدت زمان مشخص شده، می دهد. دارندگان این ویزا در صورتی که وارد کشور مقصد شوند و بعد از مدتی از کشور خارج شوند، دیگر اجازه ورود به کشور مقصد را حتی در صورتی که ویزای آن ها اعتبار داشته باشد، ندارند.

در این شرایط ویزای آن ها باطل خواهد شد. لازم است بدانید همه ی کشورهای شینگن ویزای یک بار ورود را قبول ندارند و شما از طریق آن به همه ی کشورهای شینگن نمی توانید سفر کنید.

ویزای دو بار ورود

 دارندگان این نوع ویزا در مدت زمان اقامت خود می توانند 2 بار به کشور مقصد ورود و خروج داشته باشند. فاصله زمانی مشخصی برای 2 سفر وجود دارد که در هر کشوری این فاصله زمانی متفاوت است و باید به آن توجه شود.

ویزای چند بار ورود

 دارندگان این ویزا در تردد به کشور مقصد محدودیتی ندارند و در طول اقامت خود هرچند بار که تمایل داشته باشند می توانند ورود و خروج داشته باشند. این ویزا را اغلب تاجران اخذ می کنند.

پیشنهاد می کنیم از پست معایب زندگی در ترکیه دیدن کنید.

ویزای نوع D:

ویزای نوع D یکی دیگر از انواع ویزای شینگن می باشد که اغلب تاجران، دانشجویان و برخی افراد دیگر متقاضی اخذ آن هستند. مدت زمان اقامت این نوع ویزا نسبت به سایر ویزاهای شینگن بیشتر است. اما متقاضی در طول اقامت خود تنها اجازه یک بار ورود به کشور مقصد را دارد. اما با داشتن شرایطی خاص امکان اخذ ویزای نوع D برای چند بار ورود نیز وجود دارد.

لطفا از پست جاب آفر فنلاند و جاب آفر نروژ دیدن کنید.

افزایش شانس ویزای شینگن

افزایش شانس ویزای شینگن
افزایش شانس ویزای شینگن

هر چند اگر شما درخواست خود را به راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ ارسال کنید، اگر شرایط و مدارک لازم را ارائه ندهید و با قوانین مهاجرتی کشور مقصد آشنا نباشید بدون شک شکست خواهید خورد. شما در صورتی شانس اخذ ویزای شینگن را دارید که شرایط لازم را داشته باشید و مدارک شما کامل و بدون نقص باشد.

علاوه بر این باید با انواع ویزای شینگن و شرایط دریافت هر یک آشنا باشید تا مشکلی در مسیر برای شما پیش نیاید. در راستای اخذ ویزای شینگن بهتر است از یک کارشناس یا یک وکیل مهاجرتی کمک بگیرید. مراجعه به یک آژانس مهاجرتی نیز شما را به اهداف تان نزدیک تر می کند.

ادامه مطلب>>

کمک گرفتن از افراد مجرب باعث می شود شانس اخذ ویزای شما افزایش یابد و موانع از بین برود. در این میان کشورهایی نظیر سوئد، آلمان، اسپانیا، دانمارک و … که قوانین سخت گیرانه ای در خصوص صدور ویزا دارند، با وجود کامل بودن مدارک و داشتن شرایط مناسب به صورت غیر منصفانه پرونده ها را ریجکت می کنند.

از این رو بهتر است چنین کشورهایی را برای اخذ ویزا انتخاب نکنید تا سوابق مهاجرتی شما مدخوش نشود.

پیشنهاد می کنیم از پست ویزای توریستی اروپا دیدن کنید.

سخن پایانی:

همانطور که در این مقاله اشاره داشتیم، برخی از کشورهای شینگن قوانین سخت گیرانه ای برای صدور ویزا دارند. در نهایت نیز ممکن است با داشتن شرایط و مدارک لازم، پرونده را ریجکت کنند.

بنابراین در انتخاب کشور مقصد دقت زیادی داشته باشید و سوابق اداره مهاجرت آن را بررسی کنید.

می توانید راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ را انتخاب کنید و ویزای خود را اخذ نمایید. سپس با داشتن ویزای شینگن به کشور دلخواه سفر کنید.

حتی با انتخاب راحت ترین کشور برای اخذ ویزای شینگن، توصیه می شود از یک کارشناس مهاجرتی کمک بگیرید تا شانس اخذ ویزای شینگن افزایش یابد.

پیشنهاد می کنیم از پست مشاوره مهاجرت به ترکیه دیدن کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *