ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مقدمه

دو کشور ایران و ترکیه در همسایگی یکدیگر قرار دارند. هر سال تعداد زیادی از جمعیت ایران با هدف مهاجرت یا مسافرت به خاک  ترکیه وارد می شوند. انگیزه های زیادی جهت مهاجرت و زندگی در این کشور در برنامه ریزی های افراد وجود دارد.

مخارج زندگی در کشور ترکیه بسیار کمتر از ایران می باشد. همچنین در ترکیه امنیت مالی و رفاه افزون تری ایجاد شده است. مهاجرت و زندگی در یک کشور زیبا و برخوردار از جاذبه های گردشگری فراوان و همچنین فرهنگ آسیایی و اروپایی مدرن، برای اکثر افراد جالب و محبوب است.

در این نوشتار می خواهیم به ارزیابی این موضوع که ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران اقدام نماییم و در واقع به بیان تفاوت های زندگی در این دو کشور بپردازیم و نکاتی را مرتبط با زندگی در کشور ترکیه با شما مطرح نماییم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست مشاوره مهاجرت به ترکیه دیدن کنید.

فهرست مطالب

  1. ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران؟
  2. از جنبه های اقتصادی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران؟
  3. اعتبار پول
  4. هزینه اقلام روزمره
  5. هزینه خرید مسکن
  6. هزینه حمل و نقل
  7. سطح زندگی مردم
  8. مخارج لازم برای تفریح و سرگرمی
  9. سطح حقوق دریافتی
  10. در مورد اقلیم آب و هوایی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران؟
  11. در مورد خدمات پزشکی و درمانی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران؟
  12. در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران؟
  13. در مورد جمعیت، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران؟
  14. در مورد فرصت های شغلی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران؟
  15. جمع بندی

ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران
ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

به دلیل اینکه در کشور ترکیه قانون ها و ضوابط آزادانه تر و منعطف تری حکم فرما می باشد و از طرفی مخارج زندگی در این کشور بسیار کمتر و ارزان تر از ایران است، در مجموع باید بگوییم که مهاجرت به ترکیه و زندگی در آنجا مناسب تر و توأم با موفقیت خواهد بود.

البته مهاجرت یکی از کشمکش های مهم زندگی انسان ها است و کنار آمدن با این چالش و پذیرش آن برای همه ی افراد میسر نمی باشد.

همچنین آداب و رسومی در کشور ترکیه وجود دارند که ممکن است، اندکی با فرهنگ مردم ایران اختلاف داشته باشد.

وضعیت اقتصادی ترکیه در مقایسه با ایران بسیار مساعدتر می باشد.

در کشور ترکیه محدودیت های بسیار کمتری نسبت به ایران وجود دارد و اکثر تجهیزات این کشور مدرن بوده و همانند کشورهای غربی می باشد.

در ادامه به شرح مفصل همه ی عوامل ذکر شده می پردازیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله معایب زندگی در ترکیه را مطالعه کنید.

 از جنبه های اقتصادی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

 از جنبه های اقتصادی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران
از جنبه های اقتصادی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

کشور ترکیه یک منطقه گردشگری است که همه مخارج آن از کشور ایران کمتر می باشد. به این علت کشور ترکیه نخستین گزینش ایرانیان، جهت سفر و مهاجرت محسوب می شود. همین طور از طریق مهاجرت به کشور ترکیه می توان به کشورهای دیگر جهان نیز مهاجرت نمود.

 اکثر مردم ترکیه پیرو دین اسلام می باشند و آداب و رسومی بسیار شبیه به ایران دارند. به ویژه از جنبه های مذهب و دین این شباهت های فرهنگی بیشتر به چشم می خورد.

اما وضعیت مالی و اقتصادی ترکیه به دلیل مهاجرت های فراوان و حضور توریست ها در این کشور، به میزان زیادی قابل قبول می باشد. همچنین فعالیت های تجاری بسیاری در این کشور رونق دارند.

پیشنهاد می کنیم از پست مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان دیدن کنید.

مقایسه اعتبار پول:

چنانچه بخواهیم به این مقایسه بپردازیم که از جنبه های اقتصادی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران، می بایست در آغاز این مبحث بیان کنیم که اعتبار پول ایران بسیار کمتر از ترکیه است و این عامل یکی از مهم ترین موارد جهت قوی تر بودن تجارت ترکیه در مقابل ایران می باشد.

مقایسه هزینه اقلام روزمره:

مقایسه هزینه اقلام روزمره
مقایسه هزینه اقلام روزمره

در قسمت مخارج هم باید گفت که مخارج غذاخوری ها و کافه ها در کشور ایران ارزان تر از ترکیه است. به طوریکه چنانچه بخواهید یک وعده غذا در یکی از رستوران های ترکیه صرف کنید، می بایست هزینه ی زیادی را پرداخت کنید.

 ولی این مورد در قسمت اجناس مورد نیاز روزمره و مخارج مواد خوراکی از قبیل مواد پروتئینی، برنج و نان و غیره در مقایسه با ایران بسیار کمتر می باشد.

مقایسه هزینه خرید مسکن:

همان طور که می دانید نرخ تورم در ایران بسیار بالا می باشد و مخارج تهیه خانه تا درصدهای بالایی، افزایش داشته است. مخارج تهیه خانه در کشور ترکیه در حدود پنجاه درصد کمتر از ایران می باشد. یعنی از نظر خرید خانه یا اجاره، کشور ترکیه در رتبه برتری قرار دارد.

چرا که نرخ زمین و آپارتمان در ترکیه تقریبا یک دوم ایران می باشد و با در نظر گرفتن حقوقی که شهروندان ترکیه دریافت می کنند، نسبتا مناسب و به صرفه است.

مقایسه هزینه حمل و نقل:

مخارج استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی در کشور ترکیه در مقایسه با ایران، رقم بسیار زیادی می باشد، به طوری که می توان گفت ایران در بخش حمل و نقل همگانی، از شرایط مناسب تری برخوردار است. هرچند نمی توان  امکانات مدرن و به روز سیستم حمل و نقل ترکیه را نیز نادیده گرفت.

شاید یکی از دلایل تعیین مخارج زیاد برای حمل و نقل در ترکیه هم، این موضوع باشد.

مقایسه سطح زندگی مردم:

وضعیت اقتصادی بیشتر افرادی که در کشور ترکیه زندگی می کنند، در سطح متوسط و نسبتاً مرفهی قرار گرفته است. این به مفهوم وجود شرایط مناسب و راضی کننده از لحاظ مالی می باشد. چنانچه بخواهیم این وضعیت را با کشور ایران مقایسه نماییم، شرایط کاملاً برعکس می باشد.

 به این معنی که اغلب افرادی که در ایران زندگی می کنند، در سطح متوسط و نسبتاً ضعیفی قرار گرفته اند. متأسفانه اقشار ایرانی به دو گروه ثروتمند و کم بضاعت، دسته بندی شده اند.

 مقایسه مخارج لازم برای تفریح و سرگرمی:

یکی از اصلی ترین ارکان زندگی همه ی انسان ها، قرار دادن قسمتی از وقت و درآمد خود برای تفریحات می باشد. برای زندگی در ترکیه نیز، چنانچه اهل زیاده روی و اسراف نباشید و در سطح ضروری و مناسبی برای امور گردش و تفریح خود و خانواده هزینه می نمایید، باید به صورت ماهانه مقداری از درآمد خود را به این کار اختصاص دهید و بدون دغدغه از تفریحات بهره مند شوید.

همچنین شما می توانید جهت اینکه بدانید از لحاظ اقتصادی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران، از مطالب دقیق و علمی تر موجود در سایت Numbeo.com نیز استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست تجربیات مهاجرت به ترکیه دیدن کنید.

مقایسه سطح حقوق دریافتی:

در ترکیه متوسط حقوق دریافتی شهروندان، بالاتر از متوسط حقوق دریافتی در کشور ایران است. به علاوه متوسط نرخ افرادی که در یک حرفه مشغول به کار هستند نیز بیشتر است و تعداد افراد بدون شغل در ترکیه بسیار کم می باشند.

درباره اقلیم آب و هوایی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

درباره اقلیم آب و هوایی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران
درباره اقلیم آب و هوایی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

یکی دیگر از عواملی که در مقایسه ایران و ترکیه حائز اهمیت می باشند، سنجش آب و هوا در این دو کشور می باشد. کشور ترکیه همانند ایران، منطقه ای با چهار فصل شناخته می شود و افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند، می توانند در شهرها و قسمت های گوناگون ترکیه، آب و هوای مختلفی را مشاهده نمایند.

ترکیه، مخصوصا در شهرهای ساحلی ازمیر، آنکارا و استانبول، تابستان هایی با درجه حرارت بالا و گرم و زمستان هایی با دمای هوای زیر صفر و بسیار سرد وجود دارد.

مجموع با مقایسه ایران و ترکیه در بحث آب و هوا، بهتر است بدانید که هوای ترکیه تمیزتر و جنگل های آن بکرتر از کشور ایران می باشد.

خدمات پزشکی و درمانی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

خدمات پزشکی و درمانی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران
خدمات پزشکی و درمانی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

مراکز درمانی و درمانگاه ها در ترکیه به دو دسته خصوصی و دولتی گروه بندی شده اند. این نوع تقسیم بندی در مورد بیمارستان های ایران نیز وجود دارد.

چنانچه افراد مقیم ترکیه باشند، از همه خدمت رسانی های بلاعوض مراکز درمانی وابسته به دولت ترکیه، می توانند استفاده نمایند. افرادی که شهروند ترکیه محسوب نمی شوند، باید از روش های مختلف تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند.

در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران
در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

فرهنگ:

اگرچه از جنبه های بسیار زیادی آداب و رسوم کشور ایران و ترکیه به یکدیگر شبیه هستند، در برخی از موضوعات، اختلاف های واضحی با ایران دارند، در زمان دریافت اقامت در ترکیه خوب است از تفاوت های فرهنگی فاحش آن نیز آگاهی داشته باشید.

احساس غربت:

بعضی از افراد بعد از مهاجرت به کشور ترکیه، احتمالاً گرفتار معضل افسردگی و اندوه دوری از ایران می شوند که این احساس برای آن ها آزاردهنده است، دوری از اعضای خانواده و دوستان، خاطره ها و غیره، برخی از درگیری های افرادی است که جدیداً به ترکیه مهاجرت نموده اند.

 البته این گرفتاری ها برای اغلب افراد به سرعت از بین می رود، اما در این میان کسانی هم هستند که با وجود تلاش های زیاد، نمی توانند با احساس اضطراب و ناراحتی خود کنار بیایند و در نتیجه به وطن باز می گردند.

زبان:

تعداد قابل توجهی از افرادی که در ترکیه زندگی می کنند، فارسی زبان ها هستند و مهاجران تازه وارد می تواند با این افراد تعاملات اجتماعی زیادی داشته باشند.

 البته قضیه ای که پیرامون این موضوع، حائز اهمیت می باشد، این است که افراد چنانچه تصمیم داشته باشند به آسانی با همه اطرافیان تعاملات فراوان داشته باشند، بهترین راه، تسلط کامل و گفتگو به زبان های انگلیسی و ترکی است.

افراد تنها به زبان فارسی صحبت می کنند و آموختن زبان دوم برایشان امکان پذیر نیست، می بایست از اقامت دائمی در کشور ترکیه منصرف شوند.

در مورد جمعیت، ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

""></h6

موضوعات دیگری که باید مدنظر قرار گیرند، تسلط کامل افراد به زبانی است که مردم ترکیه به آن صحبت می کنند. این مورد نقش مهمی را جهت استخدام و بدست آوردن شغل دلخواه، برای افراد ایفا می کند.

پیشنهاد ما به افرادی که می خواهند در ترکیه زندگی نمایند این است که حداقل زبان ترکی را در سطح نسبتاً خوبی بیاموزید. نتیجه این اقدام افزایش شانس افراد برای پیدا کردن شغل مناسب با درآمد بیشتر خواهد بود.

مورد آخر اخذ اقامت توریستی یا تحصیلی جهت جلب اطمینان کارفرما می باشد.

بنابراین در مورد فرصت های شغلی، ترکیه برای زندگی بهتر از ایران می باشد.

 

جمع بندی

همان طور که با مطالعه این مقاله متوجه شدید، در این نوشتار به بررسی این پرسش پرداختیم که ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران؟

همین طور در مورد مهاجرت به ترکیه که یکی از نگرانی ها و چالش های بیشتر افراد می باشد، نکاتی را بیان نمودیم و گفتیم تصمیم به مهاجرت کار آسانی نمی باشد. مسلماً زندگی در هریک از کشورهای جهان معضلات خاص خود را دارند، علی الخصوص اگر بخواهید به عنوان فرد مهاجر در آنجا زندگی کنید.

 اگرچه اختلافات در آداب و رسوم میان ترکیه و ایران در بعضی موارد آزاردهنده می باشند، ولی امکانات رفاهی پیشرفته و مدرن این کشور و مخارج مناسب و نسبتاً ارزان زندگی در آنجا، از عمده ترین انگیزه های ایرانیان برای زندگی در این کشور است.

امیدواریم مطالعه این مقاله آگاهی های شما را برای انتخاب کشور مورد نظرتان جهت زندگی افزایش دهد.

در پایان توصیه می کنیم، مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *