تجربیات مهاجرت به ترکیه

تجربیات مهاجرت به ترکیه

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که تجربیات مهاجرت به ترکیه چگونه است؟ با ماه همراه بمانید.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست معایب زندگی در ترکیه دیدن کنید.

مقدمه

همه افراد جهت مهاجرت به کشور های مختلف در سراسر جهان، اهداف و برنامه های گوناگونی را مد نظر دارند. کشور ترکیه نیز یکی از آن مناطق محسوب می شود. اینکه افراد پس از مهاجرت به ترکیه به تعداد قابل توجهی از اهداف و برنامه های تعیین شده  دست یابند، می توان گفت مهاجرت موفقیت آمیزی داشته اند.

برعکس این موضوع هم ممکن است اتفاق بیفتد. یعنی مهاجرت به ترکیه با انگیزه ها و برنامه های افراد تفاوت های بسیاری داشته باشد. در نتیجه این افراد متحمل یک تجربه ی ناموفق خواهند شد.

در ابتدا این توضیحات را عنوان نمودیم تا بدانید اقامت در یک کشور ممکن است برای هر فرد، تجربیات مختلفی را به همراه داشته باشد.

بنابراین استفاده کردن از صفت های کشور واقعاً نامناسب، یا کشور خوب در همه زمینه ها، در موضوع مهاجرت، از اساس اطلاق نادرستی است.

در این مقاله با موضوع تجربیات مهاجرت به ترکیه نیز، هدف ما معین کردن کشور ترکیه به عنوان منطقه ای خوب یا بد، به منظور مهاجرت نمی باشد. بلکه فقط به موضوع تجربیات مختلفی از زندگی مهاجران در کشور ترکیه می پردازیم.

همچنین در ادامه این نوشتار برخی از عناوین با اهمیت را که افراد در مدت زمان اقامت خود در این کشور، تجربه کرده اند را در اختیار شما خوانندگان محترم قرار می دهیم.

بی شک مطالعه این متن، تجربه های حقیقی و قانون ها و ضوابط مرتبط با مهاجرت، که به شما کمک می نماید. تا با دید بازتر موضوع مهاجرت را مورد بررسی قرار دهید، به شما ارائه می نماید.

پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و زیادی را از تجربیات مهاجرت به ترکیه کسب نماید.

فهرست مطالب

  1. تجربیات مهاجرت به ترکیه در زمینه مسائل اقتصادی
  2. تجربیات مهاجرت به ترکیه در زمینه درآمدها و حقوق
  3. آیا می توان هزینه های زندگی در کشور ترکیه را از ایران تأمین نمود؟
  4. تجربیات مهاجرت به ترکیه در زمینه پرداخت مالیات
  5. تجربیات مهاجرت به ترکیه در زمینه آداب و رسوم
  6. تجربیات مهاجرت به ترکیه در مورد مسائل فرهنگی
  7. تجربیات مهاجرت به ترکیه در شهرسازی
  8. تجربیات مهاجرت به ترکیه در مورد سیستم حمل و نقل عمومی
  9. جمع بندی

تجربیات مهاجرت به ترکیه در زمینه مسائل اقتصادی

تجربیات مهاجرت به ترکیه در زمینه مسائل اقتصادی
تجربیات مهاجرت به ترکیه در زمینه مسائل اقتصادی

مطابق با تجربیات افرادی که به کشور ترکیه مهاجرت کرده اند، در مسائل اقتصادی بر عکس کشور ایران که از طرح های نادرست جهت پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور استفاده نموده است.

البته با شکست نیز رو به رو شده است. کشور ترکیه تمام تلاش خود را به کار برده تا با استفاده از تعاملات بازرگانی و اقتصادی در سراسر جهان، موفقیت های بیشتری را کسب کند. برای واضح تر شدن موضوع به ذکر یک نمونه می پردازیم.

کشور ایران در این سال ها تلاش کرده است تا در صنایع خودروسازی اقدام به برندسازی ملی نماید. اما این طور که مشاهده می شود در این زمینه به پیشرفتی دست نیافته است.

در عین حال کشور ترکیه در کارخانه های ماشین سازی خود اقدام به مونتاژ قطعات اتومبیل های برندهای پر طرفدار و مشهور خارجی از قبیل بنز و فورد نموده است. این خودروها را به همه کشورهای دنیا مخصوصاً کشورهایی اروپایی، صادر می کند. مسلماً این استراتژی مالی وضعیت کشور ترکیه را از منظر اقتصادی در شرایط بسیار مطلوبی قرار می دهد.

همانطور که گفتیم، تمام مطالب ما در زمینه مسائل اقتصادی ترکیه، مطابق با تجربه های افرادی است که به این کشور مهاجرت کرده اند.

قطعاً از سطح تورم و گرانی نسبتاً زیاد کشور ترکیه نیز نمی توان به سادگی عبور کرد. این موضوع سبب افزایش قیمت چندین برابری محصولات شده است.

البته توجه به این مسئله هم خالی از لطف نیست که پیش از همه گیری ویروس کرونا در جهان و همچنین در ترکیه، میزان تورم در سطح متوسطی قرار داشت. ولی در این سال ها و مخصوصاً در روزهای پایانی ۲۰۲۲ میلادی، نرخ تورم در مقایسه با سال های پیش از کرونا حدود ۹۹٪ تعیین شده است.

این رقم به این مفهوم می باشد که به عنوان نمونه، چنانچه در سال های قبل قیمت یک عدد نان به مبلغ یک لیر تعیین شده بود. در سال ۲۰۲۲ قیمت همین یک عدد نان پنج لیر می باشد. هر چند بازهم می توان گفت در مقایسه با تعداد زیادی از کشورهای توسعه یافته و عظیم غربی، مخارج در سطح اقتصادی تر و مناسب تری هستند.

تجربیات مهاجرت به ترکیه در زمینه درآمدها و حقوق 

بر پایه تجربه های افرادی که به کشور ترکیه مهاجرت کرده و در آنجا زندگی می نمایند.

در مورد مخارج گذران زندگی و حقوق دریافتی در ترکیه، در سال های اخیر، این گونه به نظر می رسد که، به عنوان نمونه چنانچه یک فرد خارجی با درآمدی کمتر از درآمد قانونی تعیین شده توسط اداره کار، مشغول به فعالیت بود، امکان اجاره یک واحد آپارتمان برای وی فراهم می شد و این شخص توانایی پرداخت مخارج زندگی را نیز داشت.

منتها هم اکنون این چنین امکانی دست نیافتنی می باشد. چرا که کمترین میزان اجاره بها، مبلغ بسیار زیادی است و این هزینه برای فردی که به صورت ماهیانه درآمد اندک و یا حتی درآمد متوسطی دریافت می نماید، بسیار سخت و غیرممکن می باشد.

بالا رفتن روز به روز نرخ گرانی در کشور ترکیه بر همه جهات اثر گذار بوده است و به تبع آن هزینه مواد غذایی، پوشاک، حمل و نقل، خدمات بیمه، خدمات پزشکی و بهداشتی را نیز افزایش داده است.

 آیا می توان هزینه های زندگی در کشور ترکیه را از ایران تأمین نمود؟

 آیا می توان هزینه های زندگی در کشور ترکیه را از ایران تأمین نمود؟
آیا می توان هزینه های زندگی در کشور ترکیه را از ایران تأمین نمود؟

همان طور که در قسمت قبلی این مقاله بیان شد، مخارج زندگی کردن در کشور ترکیه زیاد می باشند و چنانچه کسانی که به این کشور مهاجرت کرده اند، فقط تصمیم داشته باشند از کمک های مالی که از ایران ارسال می شود، استفاده نمایند، باید بگوییم این تصمیم بسیار اشتباهی است.

ممکن است در ماه های ابتدایی مهاجرت کارساز باشد ولی پس از گذر زمان، تأمین هزینه های زندگی در ترکیه برای این افراد سخت و سنگین می شود. یعنی با استفاده از حقوق یا درآمدی که در ایران دارید نمی توانید در ترکیه زندگی مناسبی را تجربه کنید.

البته اگر درآمد فرد در ایران بسیار بالا باشد قضیه فرق می کند. زیرا ارزش پول کشور ایران در ترکیه بسیار پایین می باشد.

بنابراین توصیه کسانی که تجربه مهاجرت به این کشور را دارند به همه افراد این است که یکی از بهترین راه ها برای تجربه یک زندگی خوب در ترکیه این است که در این کشور مشغول به کار یا انجام فعالیتی شوید که درآمدزایی داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست ویزای توریستی اروپا دیدن کنید.

تجربیات مهاجرت به ترکیه در زمینه پرداخت مالیات 

تجربیات مهاجرت به ترکیه در زمینه پرداخت مالیات 
تجربیات مهاجرت به ترکیه در زمینه پرداخت مالیات

در واقع باید بگوییم کشور ترکیه یکی از مناطقی است که بالاترین میزان مالیات را برای تمام اجناس و امکانات دریافت می نماید. در این کشور انواع مختلفی از مالیات وجود دارند و به عقیده بسیاری از افرادی که تجربه مهاجرت به ترکیه را داشته اند، در بعضی از زمینه ها دولت برای مالیات ها نیز مالیات تعیین می نماید!

مسئله دریافت مالیات در مورد بعضی از اقلام و محصولات بسیار زیادتر و در مورد تعداد دیگر پایین تر تعیین شده است. به عنوان نمونه در هنگام خرید یک تلفن همراه با برند معروف، حدود پنجاه درصد مبلغ کل گوشی به عنوان مالیات، گمرک، رجیستری و غیره دریافت می شود.

 یا قیمت یک اتومبیل با برند محبوب در کشورهای اروپایی، تقریباً نصف هزینه خرید همین خودرو در کشور ترکیه است. البته همه ی این مبالغ، مالیات هایی هستند که در زمان خرید تعیین شده و می بایست پرداخت شوند. پس از تهیه اجناس مورد نظر نیز باید به صورت سالیانه مبالغی را به عنوان مالیات به دولت بپردازید.

بنابراین بهتر است بدانید که، هنگامی که در کشور ترکیه به خرید وسایلی مانند تلفن همراه و اتومبیل و غیره می پردازید، در اصل هزینه ای در سطح قیمت همان جنس یا گاهی اوقات بیشتر از آن را بابت مالیات پرداخت می نمایید.

تجربیات مهاجرت به ترکیه در زمینه آداب و رسوم

مسلماً متخصصان جامعه شناسی، عوامل و ضابطه های علمی و بنیادی بسیاری را جهت ارزیابی سطوح مختلف آداب و رسوم و میزان پیشرفت اجتماعی در جوامع گوناگون دارند. اما در این قسمت می خواهیم از تجربیات زندگی افراد معمولی در کشور ترکیه مطالبی را توضیح دهیم.

شاید یکی از در دسترس ترین راه ها، سنجش فرهنگ رانندگی در یک کشور است. موضوع نحوه رانندگی در کشور ترکیه به میزان زیادی همانند ایران می باشد. در مورد سطح قانون مداری در موضوع رانندگی، رانندگان بسیار کمی هستند که به آن توجه می کنند.

 در واقع رانندگی شهروندان ترکیه بسیار نامناسب است. مخصوصاً در پشت چراغ قرمز و زمانی که رانندگان باید به حقوق عابران پیاده احترام بگذارند. در اصل وجود چراغ قرمز تنها روش عبور افراد از خیابان است در غیر این صورت با رانندگی بسیار بد مردم ترکیه، رد شدن از خط عابر پیاده بسیار خطرناک است.

تعداد افرادی که در کشور ترکیه به صورت سنتی زندگی می کنند، رقم بسیار بالایی می باشد.

می توان گفت جامعه ی این کشور جزء جوامع مذهبی و سنتی تقسیم بندی می شود. البته همان طور که می دانید حکومت ترکیه سکولار بوده و در مقابل ایمان و مذهب مردم کاملاً بی طرف می باشد.

علاوه بر این ها بیشتر افرادی که در ترکیه زندگی می کنند، به باورهای از قبیل وجود جن، چشم و نظر و… اعتقاد بسیار فراوانی دارند و این باورها به حد زیادی در زندگی و تعاملات آن ها رسوخ کرده است.

در مجموع می توان گفت، آداب و رسوم و برخوردهای اجتماعی در کشور ترکیه علی الخصوص استانبول، به منطقه ای که قرار است در آنجا ساکن شوید، بستگی دارد.

پیشنهاد می کنیم از پست مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان دیدن کنید.

تجربیات مهاجرت به ترکیه در مورد مسائل فرهنگی

در رابطه با موضوع مراسم ها و جشنواره های مختلف و مشهور اروپایی مانند جشن سال نو میلادی و هالوین، در واقع این گونه رویدادها در کشور ترکیه بسیار کم رونق می باشد و تنها نمادهای اندکی را در مناطق اشرافی و مدرن و در بعضی از پاساژها و مراکز تجاری بین المللی می توان مشاهده کرد.

به علاوه جدا از مناطق مدرن و گردشگری کشور ترکیه، در بیشتر قسمت های این کشور، لباس زنان پوشیده و با حجاب می باشند و این نوع پوشش در شهرهای کم جمعیت تر، بیشتر دیده می شود.

تجربیه های مهاجرت به ترکیه از نظر افرادی که در این کشور زندگی کرده اند، در زمینه هنرهای گوناگون مانند موسیقی و طراحی، فعالیت های زیادی دارند.

برای دریافت طالاعات بیشتر با  مشاوره مهاجرت به ترکیه مشورت نمایید.

 تجربیات مهاجرت به ترکیه در شهرسازی

""></strong

همینطور دو نوع منطقه متفاوت نیز برای سکونت وجود دارند. یکی از این ها در نزدیکی ساحل بوده که نیازمند پرداخت هزینه های زیادی می باشد. دیگری ساختمان های ویلایی هستند. که در بخش های حومه شهرها با مناظر طبیعی ساخته شده اند. هزینه آن ها نسبتاً متوسط است.

برای اینکه بتوانید بدون دردسر در این مناطق زندگی کنید. می بایست اتومبیل یا وسیله نقلیه خصوصی داشته باشید. یا اینکه مسیرهای رفت و آمد با وسایل حمل و نقل همگانی را مورد بررسی قرار دهید. زیرا همان طور که بیان شد این مناطق مسافت نسبتاً طولانی با شهر دارند.

پیشنهاد می کنیم از پست ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران دیدن کنید.

تجربیات مهاجرت به ترکیه در مورد سیستم حمل و نقل عمومی

سیستم حمل و نقل عمومی در کشور ترکیه بسیار عالی می باشد. انواع وسایل نقلیه از قبیل مترو، اسکوترهای عمومی برقی، اتوبوس، متروبوس، کشتی، تراموای و غیره، در این کشور به آسانی و وفور در دسترس قرار دارند. با استفاده از این وسیله های همگانی امکان تردد به مناطقی با فاصله های طولانی نیز فراهم می شوند.

طی تجربیات افراد بسیاری از مهاجرت به ترکیه، برخورداری از اتومبیل شخصی ضرورت چندانی ندارد. زیرا کرایه استفاده از وسایل نقلیه عمومی بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد و همین طور این وسایل در ایستگاه ها تقریباً تأخیر نداشته و از سرعت بالایی برخوردارند.

جمع بندی

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله که با عنوان تجربیات مهاجرت به ترکیه گردآوری نمودیم. تا حدودی سطح اطلاعات شما در رابطه با زندگی در این کشور افزایش یافته باشد.

شما نیز بتوانید تجربه بسیار لذت بخشی از مهاجرت به کشور ترکیه داشته باشید.

در پایان توصیه می کنیم، رشته های تحصیلی در آمریکا را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *