رشته های تحصیلی در آمریکا

رشته های تحصیلی در آمریکا

.در این مقاله، به معرفی و بررسی برخی از بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا خواهیم پرداخت. ما را همراهی نمایید.

مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی چه مدارکی لازم دارد؟

مقدمه

ایالات متحده آمریکا با اسم هایی مثل سرزمین رویاها و خیلی لقب هایی مثل آن شناخته می شود.

چون که این کشور با تمام مقرراتی بودن فراوان برای پذیرش پرونده مهاجرت به خصوص از کشورهای درحال پیشرفت، از جهت توسعه قابل ملاحظه و در حقیقت پیشتازی آن در اثربخشی سیاسی و اقتصادی در دنیا و همچنین نمایان شدن آن به عنوان یک سرزمین متمایز از لحاظ شیوه زندگی، آسودگی، گردشی، امکان توسعه و …؛ همیشه اشخاص بسیاری را برای مهاجرت به این کشور تشویق نموده است.

هم اکنون مهاجرت از راه تحصیل به آمریکا برای مردم ایران آسان تر بوده ولی حقیقت این است که کشور آمریکا از لحاظ ساعت کار، مقدار دستمزد، بهای مالیات؛

برای بسیاری از اهالی این کشور و حتی افرادی که از کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند.

کمی ناعادلانه و تحمل نکردنی ارزیابی می شود و به منظور مهاجرت شغلی به این کشور چه از مراحل آن و چه از لحاظ کسب معاش، از همه ی راه های دیگر مشکل تر بوده است. حال تقاضا کننده هایی که هدف تحصیل در آمریکا را داشته و بعد از فارغ التحصیلی، مشتاق برای اخذ اقامت از راه اشتغال هستند.

می بایستی برترین رشته های تحصیلی در آمریکا را انتخاب کنند تا آینده خوبی برای ایشان ایجاد شود. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله، برخی از این رشته ها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا چگونه ممکن است؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک نمایید.

عناوین مقاله:

  • رشته های تحصیلی مهندسی و مدیریت در آمریکا
  • رشته های پرستاری و پزشکی و علوم اجتماعی در آمریکا
  • رشته های علوم انسانی و لیبرال و کامپیوتر در آمریکا
  • رشته حسابداری در آمریکا
  • فایده رشته پزشکی در آمریکا
  • شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

رشته های تحصیلی در آمریکا

رشته های تحصیلی در آمریکا
رشته های تحصیلی در آمریکا

در ادامه رشته های تحصیلی در آمریکا را بطور مفصل هرکدام را توضیح داده ایم:

رشته های تحصیلی مهندسی و مدیریت در آمریکا

رشته های تحصیلی مهندسی و مدیریت در آمریکا
رشته های تحصیلی مهندسی و مدیریت در آمریکا

یکی از برترین رشته های تحصیلی در آمریکا، زیر گروه رشته مهندسی می باشد. رشته مهندسی در هر کشوری اگر در در عرصه تقاضا و مقدار درآمد بالا پیشرو نباشد.

دست کم گروهی از سه رشته بهتر به منظور تحصیل و مهاجرت تحصیلی است که کشور آمریکا هم از این جریان جدا نبوده است. اما از آنجا که توزیع و گوناگونی زیرگروه رشته مهندسی خیلی زیاد بوده و این گوناگونی همچنان ادامه دارد، برای کشور آمریکا برترین رشته های مهندسی را معرفی می کنیم.

مهمترین رشته های تحصیلی در آمریکا در زیرشاخه های مهندسی عبارتند از: مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و غیره. از آنجایی که تفاوت رشته های مهندسی زیاد است.

درآمدهای هر زیرگروه و ویژگی آن رشته ی مهندسی نیز احتمال دارد از دیگر تخصص های گروه مهندسی فرق زیادی داشته باشد. ولی در کشور آمریکا، یک مهندس به طور متوسط هر سال هفتاد و پنج هزار دلار درآمد دارد. بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته مهندسی شامل: استنفورد، هاروارد، آبرن و غیره می باشد.

به طور متوسط رشته مدیریت و مدیریت اجرایی، دستیار مدیر و بقیه زیر گروه های مربوطه، از لحاظ آینده کاری در کشور آمریکا بسیار معتبر است که از میان همه زیر گروه های آن، مدیریت بیزینس و هر گونه عنوان شغلی در عرصه مدیریت با کسب و کار و بازرگانی، نسبت به بقیه گروه های مدیریتی برتری دارد.

در آمد معمولی یک دانش آموخته در رشته مدیریت بیزینس در کشور آمریکا، هر سال شصت و پنج هزار دلار می باشد.

زیر گروه های استراتژی، بیزینس بین المللی، تولید و فروش کالا یا بازاریاب ها، مدیریت ارزشیابی و حسابرسی، مشاوره بازرگانی و کارآفرینی، از برترین زیر گروه های رشته مدیریت بیزینس هستند و برای تحصیل در این رشته ها باید وارد دانشگاه های هاروارد، شیکاگو و یا آبرن شد.

رشته های پرستاری و پزشکی و علوم اجتماعی در آمریکا

رشته های پرستاری و پزشکی و علوم اجتماعی در آمریکا
رشته های پرستاری و پزشکی و علوم اجتماعی در آمریکا

یکی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا، پزشکی و شاخه های مربوط به آن می باشد.

رشته ی پزشکی هم مثل رشته های مهندسی، رشته ای است که همیشه و در همه ی جهان، هم از نظر متقاضی و هم از لحاظ درآمد گروهی، از برترین رشته ها بوده که این کشور هم از این روال، جدا نیست.

همانندی این رشته، دامنه گسترده ای از زیر گروه های تحصیلی آن می باشد که از آنجایی که اختصاص پرستاری در مقابل پزشکی و به عنوان زیر گروهی از آن در آمریکا از توجه بالایی بهره مند است، در این موضوع هم از وسعت گستره تجربه ها و زیر گروه های تحصیلی برای این رشته وجود دارد.

باید گفت که درآمد یک پزشک هر سال ما بین صد و چهل تا دویست و شانزده هزار دلار، برای یک پرستار هر سال شصت هزار دلار می باشد.

البته در آمد یک پزشک؛ به میزان تجربه و تخصص، گواهی تحصیلی و پرونده شغلی در هر سال بستگی دارد که این درآمد،  به بیشتر از سیصد و یک هزار دلار در سال هم می تواند برسد. دانشگاه های مناسب این رشته در آمریکا، هاروارد و مینسوتا و نورث وسترن می باشند.

در این راستا، در کشور آمریکا به طور متوسط هر رشته ای که مربوط به علوم می باشد، دسته ای از برترین رشته ها برای تحصیل به حساب می آید.

ولی همان طور که می دانید، رشته علوم هم  زیرگروه های زیادی داشته و از این میان به مناسب ترین آن از لحاظ آینده کاری، درآمد و دیگر ملاک ها کفایت می کنیم و آن رشته علوم اجتماعی می باشد.

در ضمن این رشته بسیار انتخاب و گزینه عالی برای تحصیل و درآمد بسیار بالا در کشور آمریکا می باشد. درآمد معمولی برای یک دانش آموخته در رشته علوم اجتماعی در آمریکا، هر سال شصت و یک هزار دلار می باشد. بهترین دانشگاه های مربوط به این رشته، هاروارد، بوستون و ساکرد هارت می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار دیدن کنید.

رشته های علوم انسانی و لیبرال و کامپیوتر در آمریکا

رشته های علوم انسانی و لیبرال و کامپیوتر در آمریکا
رشته های علوم انسانی و لیبرال و کامپیوتر در آمریکا

توضیح ما در رابطه با رشته های لیبرال و علوم انسانی، شامل ادبیات، فلسفه، روانشناسی و تاریخ می باشد. که رشته های علوم انسانی در تفاوت با رشته های هنری، با فن آوری نا آشنا هستند.

برخی از زیرگروه های محبوب در این رشته، روانشناسی، تاریخ و ادبیات آمریکا، اقتصاد در هنر و غیره می باشد. درآمد معمولی برای یک فرد دانش آموخته در رشته علوم انسانی و لیبرال، هر سال پنجاه و چهار هزار دلار می باشد. دانشگاه های مناسب با آن شامل جورج میسون و دایتون و ماسا چوست می‌باشد.

رشته هایی مثل کامپیوتر و نرم افزار را می توان به عنوان زیر گروهی از رشته مهندسی و گروه مهندسی نرم افزار ارزیابی کرد. اما در این بخش، به طور اختصاصی پیرامون برخی علوم ویژه و تخصصی کامپیوتر که شامل درآمد و درخواست بالایی در کشور آمریکا هستند، صحبت می کنیم.

هدف از این رشته های بی نظیر، بیشتر گسترش برنامه های موبایل و وب گاه، پروژه نویسان و طراح های بازی های مربوط به کامپیوتر، متخصص امنیت سیستم، تحلیل داده ها و مسائلی از این قبیل می باشد.

درآمد معمولی برای یک دانش آموخته در رشته کامپیوتر، به طور معمولی هر سال شصت و هشت هزار دلار است.  برای گروه های پیشرفته تر، هر سال بین هشتاد و هشت تا صد و چهار هزار دلار می باشد. بهترین دانشگاه ها برای این رشته های تحصیلی در آمریکا شامل هاروارد، جورج واشنگتون و پرینستون می باشد.

لطفا از پست کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا دیدن کنید.

رشته حسابداری در آمریکا

رشته حسابداری در آمریکا
رشته حسابداری در آمریکا

شغل های مربوط با حسابداری و امور مالی به خصوص حسابداری هم الزاما دسته ای از پر درآمدترین ها هستند. که تعداد دسته زیادی از افراد، متقاضی مشاغل حسابداری در همه جای دنیا بوده اند که این کشور هم از این جریان مستثنی نیست.

حتی این رشته در لیست مورد ارزیابی، با رشته ای مثل وکالت و حقوق که از میزان درآمد بالایی بهره مند بوده و درخواست برای آن در کشور آمریکا نسبتا خوب بوده است، مقایسه می شود.

در ارتباط با رشته امور مالی هم باید گفت که تفاوت زیادی در عرصه زیرگروه های تحصیلی و همچنین ناحیه های متعدد شغلی داشته و فرد با توجه به مقدار تحصیلات، تجربه و تخصص و میزان پرونده کار، می تواند درآمد بسیار زیادی در این رشته داشته باشد. ضمن این که خیال فرد از داشتن تقاضا برای رشته خود، می تواند راحت باشد.

درآمد یک دانش آموخته در رشته حسابداری و در حقیقت امور مالی در آمریکا، پنجاه و چهار هزار دلار در سال به طور عام و معمولی بوده که با تجربه خاص در این عرصه، مدرک تحصیلی بسیار بالا و مهارت کاری، بیشتر این متوسط حقوق از حدود هفتاد هزار دلار در سال هم بیشتر خواهد شد.

بهترین دانشگاه ها برای این رشته ها در آمریکا، شامل دانشگاه نیویورک، دانشگاه نوتردام و دانشگاه بوستون می باشند.

فایده رشته پزشکی در آمریکا

حقیقتا آرزوی تحصیل در آمریکا برای خیلی از طرفداران تحصیل در خارج از کشور زیاد می باشد. به خصوص در بهترین رشته ها مانند پزشکی که وضعیت اجتماعی بالا و درآمد مناسب در آمریکا را برای دانش آموخته های آن ایجاد می کند.

شرایط ورود به رشته پزشکی در آمریکا با ایران بسیار فرق دارد. برای اخذ پذیرش در این رشته، تقاضا کنندگان باید بسته به رای دانشگاه محل تحصیل، نخست به مدت زمان سه تا چهار سال در یک رشته مربوط با پزشکی در مقطع لیسانس در آمریکا تحصیل کنند.

سپس با شرکت در امتحان ورودی پزشکی و گرفتن امتیاز بالا، نسبت به ارسال تقاضای پذیرش به کالج های پزشکی آمریکا اقدام کنند. به خاطر کمبود خبر رسانی های صورت گرفته در این عرصه، محصلان، دانشجویان و خانواده شخص، آگاهی زیادی در عرصه تحصیل پزشکی در کشور آمریکا را ندارند.

وضعیت تحصیل پزشکی در آمریکا در دانشگاه های این کشور کمی با هم فرق دارد.

با این حال، شروط اخذ پذیرش پزشکی بین دانشگاه ها یکسان بوده است. پیشنهاد می شود که شروط تحصیل پزشکی در دانشگاه باب میل خود را از راه سایت و روش های ارتباطی با دانشگاه دنبال کنید.

اکثر دانشگاه های پزشکی آمریکا، مدرک لیسانس در رشته های مربوط را از متقاضیان در خواست می کنند. دانشجویان علاقه مند به ورود دانشکده های پزشکی؛ اصولا برای زمان تحصیل لیسانس خود، رشته هایی مثل روانشناسی، حرکت شناسی و رشته هایی که حاوی درس زیست شناسی باشد را انتخاب می کنند.

ضروری است که دوره لیسانس در آمریکا حتما طی شود. چون که سامانه پذیرش در کالج های پزشکی آمریکا، سند و مدرکی به غیر از کشور خود را پذیرش نمی کنند.

برای پذیرش در امتحان ورودی دانشگاه های پزشکی آمریکا، دانشجویان مقطع کارشناسی اصولا در سال سوم باید در امتحان ورودی پزشکی که به اسم ام سی ای تی شناخته می شود.

نام نویسی کرده و در صورت موفقیت در این امتحان، می توانند وارد دانشکده پزشکی شوند.

این آزمون، استعداد کاندیدها را در تجربه های تفکر مبتکرانه، پاسخ به مسئله و علم آنان در عرصه های دانش مختلف می سنجد. برای ارسال تقاضای پذیرش به دانشگاه های پزشکی آمریکا، متقاضیان باید در هنگام نوشتن مهارت تحصیلی و شغلی، به عملکردهای فوق برنامه در رابطه با رشته پزشکی هم اشاره کنند.

متقاضیانی که تجربه خود را از رشته پزشکی با گذراندن فعالیت هایی در کنار پزشکان گسترش داده باشند، اصولا نمره بالایی را در فرآیند دانشگاه های اپلای پزشکی کسب می کنند.

طی کردن فعالیت هایی به صورت داوطلب در مراکز سلامت و درمان، به غیر از بالا بردن اطلاعات متقاضی درمورد بهداشت و درمان آمریکا، به زیاد شدن تجربه های فرد در برقراری ارتباط با بیماران هم کمک می کند.

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا
شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

شما اگر مدرک زبان انگلیسی با نمره خوب کسب کنید، نه فقط برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها در دوره لیسانس و طی کردن دوره های تحصیلی الزامی است.

بلکه در هنگام شرکت در امتحان سراسری پزشکی آمریکا هم تاثیر زیادی دارد. برای پاسخ به قسمت های آزمون تفکر عقلانی و تجربه، درک مطلب بسیار ضروری است که داوطلبان باید کاملا زبان انگیسی قوی داشته باشند. نیز بدون تسلط به زبان، شرکت کردن در آزمون به هیچ وجه ممکن نمی باشد.

میزان هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا برای دانشجوهای کشورهای دیگر بسیار زیاد است. به طور معمول شصت و یک هزار دلار در سال می باشد.

اکثر دانشگاه ها هنگام پذیرش دانشجویان، گواهی یا مدرک نشاندهنده توانایی مالی را از داوطلبان تقاضا می کنند.

دانشجوهای کشورهای دیگر رشته پزشکی در این کشور، در صورت داشتن بورسیه پزشکی خارج از کشور آمریکا، احتمال دارد بتوانند از کمک هزینه ماهانه بهره مند شوند. به طور کلی باید گفت که پذیرفته شدن در رشته پزشکی برای دانشجویان کشورهای دیگر در آمریکا بسیار مشکل می باشد.

داوطلبان هنگام پذیرفته شدن باید خرج تحصیل و زندگی در آمریکا که مقدار بالایی است را پرداخت کنند. از این رو پیشنهاد می شود که آن هایی که برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور خود علاقه دارند. می توانند دوره های پزشکی سایر کشورها  که هزینه بسیار کمی دارد را مد نظر داشته باشند. البته تمام این موارد، به تلاش و کوشش خودتان بستگی دارد.

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ کدام کشور است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *