معایب زندگی در ترکیه

معایب زندگی در ترکیه

هدف ما در این مقاله بررسی موارد مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه و به ویژه معایب زندگی در ترکیه می باشد. با ما در این مقاله همراه باشید.

زندگی در هر ناحیه، منطقه، محل و کشوری که باشد دارای مزایا و معایب خاص خود است که مختص خود آن جا می باشد. ترکیه یکی از کشورهای مسلمان جهان است که فرهنگ این کشور و مردم آن بسیار شبیه به کشور ما است.

به همین دلیل ایرانیان بسیاری برای مسائل گردشگری، تحصیل، کار و زندگی وارد کشور ترکیه می شوند و از مزایای حضور در این کشور بهره مند می شوند.

پیشنهاد می کنیم از پست مشاوره مهاجرت به ترکیه دیدن کنید.

 زندگی در کشور ترکیه در کنار مزایای بی نظیر خود دارای معایب نیز می باشد که پیش از مهاجرت و اقدام برای انجام مراحل آن باید به آن ها پرداخته شود تا مشکلات احتمالی در آینده دردسر ساز نشوند.

اگر شما نیز فرد آینده نگری هستید و همواره پیش از اقدام در مورد هر کاری، پیش از آن با گرفتن مشاوره و تحقیق به دنبال آسان سازی مسیر خود پیش از انجام آن به صورت عملی هستید، می توانید با همراهی این مقاله مسائل مرتبط با مهاجرت ترکیه را شناخته و آسان تر در مورد آن تصمیم گیری نمایید.

ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال کلیک نمایید.

مقدمه
مقدمه
مقدمه

مهاجرت یکی از کارهای انسان است که همواره در طول تاریخ انجام شده است و انسان زمانی که فرصت زندگی با کیفیت بالا را در منطقه ای از دست بدهد، اقدام به نقل مکان به منطقه ای دیگر می کند. این یعنی هر منطقه شرایط خاص خود را برای زندگی دارا می باشد که حتما باید به آن توجه ویژه شود.

در گذشته های دور، مهاجرت به شکل امروزی نبود و افراد برای آن که بتوانند از کشور خود خارج شده و وارد کشوری دیگر شوند مهاجرت آنها بسیار طولانی، زمانبر و خسته کننده بود. به همین دلیل افراد بسیار کمی برای مهاجرت از کشوری به کشور دیگر نقل مکان می کردند.

به همین دلیل پاسپورت و ویزا به شکل امروزی وجود نداشت. اما با افزایش علم انسان، وسیله های نقلیه با سرعت بالا وارد جوامع انسانی شدند و سبب شدند تا انسان بتواند با سرعت بسیار زیاد نقل مکان را از کشوری به کشور دیگر انجام دهد.

همانطور که می دانیم، در جهان امروزی وجود وسیله هایی مانند هواپیما، روند مسافرت را بسیار تسریع نموده اند که این امر باعث شده تا افراد بسیار زیادی برای مهاجرت اقدام کنند. به همین دلیل صدور پاسپورت و ویزا بسیار زیاد شده و افراد بسیاری علاقمند به جابجایی از کشوری به کشور دیگر هستند.

اما باید گفت که نکته بسیار مهمی در مهاجرت وجود دارد. افراد باید قبل از مهاجرت به کشوری خاص، تمام شرایط مرتبط با آن کشور و محل مورد نظر را بررسی نمایند تا بتوانند تصمیم درستی برای مهاجرت بگیرند تا در آینده متضرر نشوند.

کشور ترکیه نیز یکی از بهترین کشورها برای زندگی در منطقه است که علاوه بر مزایا، طبیعتا دارای معایبی نیز هست که در این مقاله در مورد آنها بحث می شود.

فهرست عناوین

  1. معرفی کشور ترکیه
  2. معایب زندگی در ترکیه
  3. مزایای زندگی در ترکیه
  4. روش های مهاجرت به ترکیه
  5. تعریف مهاجرت
  6. سخن پایانی

معرفی کشور ترکیه

معرفی کشور ترکیه
معرفی کشور ترکیه

ترکیه کشوری است که دارای مرز زمینی با کشور ما می باشد که همین موضوع سبب شده تا ورود به این کشور از طریق مرز زمینی برای هموطنان ما راحت باشد. این کشور دارای حدود 84.6 میلیون نفر جمعیت می باشد و بخش هایی از این کشور در قاره آسیا و بخش هایی نیز در قاره اروپا قرار گرفته است.

این کشور با گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ایران، عراق، یونان و بلغارستان دارای مرز می باشد که همین امر باعث شده تا ترکیه شرایط استراتژیک بسیار ایده آل داشته باشد و موقعیت آن برای تجارت، گردشگری، مباحث سیاسی و بسیاری از موارد دیگر بسیار مناسب باشد.

پایتخت کشور ترکیه آنکارا است. اما باید گفت که شهر استانبول پرجمعیت ترین و مشهورترین شهر در کشور ترکیه است.

زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی است و دین اکثر مردم این کشور اسلام می باشد. دین مشترک و فرهنگ مشابه آن با کشور ما از جمله نکات مثبتی است که برای مهاجرت به این کشور بسیار کمک کننده است.

ترکیه در سال های اخیر در زمینه های مختلف از جمله: اقتصاد، مسائل سیاسی، اجتماعی، پیشرفت های تکنولوژی، سیستم آموزشی، کاریابی و بسیاری از مسائل دیگر پیشرفت های بسیار زیادی داشته است. که این کشور را تبدیل به یکی از کشورهای مهاجرپذیر در سطح منطقه و حتی جهان نموده است.

علاوه بر این مناطق دیدنی این کشور توریست های زیادی را به آن جذب می نمایند. که این مسئله برای سرعت بخشیدن به پیشرفت های ترکیه بسیار حیاتی می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست ویزای توریستی اروپا و ویزای توریستی اروپا کی باز می شود دیدن کنید.

 

معایب زندگی در ترکیه

معایب زندگی در ترکیه
معایب زندگی در ترکیه

انسان با توجه به قرارگیری در هر کشور و یا منطقه ای، حتما با برخی معایب مواجه خواهد شد. که این موارد بر روی زندگی وی تاثیر گذار خواهند بود. این موارد در کشور ترکیه نیز وجود دارند و جزو نکات منفی برای مهاجرت و زندگی در این کشور خواهند بود.

این مقاله با هدف بررسی برخی از معایب زندگی در ترکیه نوشته شده است تا همراهان بتوانند با ایرادات زندگی در ترکیه آشنا شوند. اولین نکته در مورد زبان رسمی این کشور است و افرادی که توانایی متوجه شدن و صحبت به زبان ترکی استانبولی را ندارند، در مواجه شدن با افراد مختلف در ترکیه دچار مشکل خواهند شد.

زیرا عدم توانایی در این زبان سبب می شود تا فرد نتواند با محیط اطراف خود ارتباط صحیح را برقرار نماید. علاوه بر این زمانی که مشکل در زبان وجود داشته باشد.

در برخی از موارد دیده شده است که برخی از شهروندان ترکیه برخورد درستی با افراد خارجی ندارند و این مسئله می تواند شرایط را برای فرد مهاجرت کننده بسیار دشوار نماید.

زیرا شهروندان ترکیه بسیار روی زبان خود تعصب دارند. حتی اگر شخص خارجی باشد سعی می کنند فقط از زبان خودشان استفاده کنند.

از این رو توصیه می شود که پیش از مهاجرت این مسئله نیز در نظر گرفته شود.

زیرا معایب زندگی در ترکیه می توانند سبب نارضایتی شده و حتی منجر به بازگشت شخص شوند. یکی دیگر از مشکلات و معایب زندگی در ترکیه، سختی آشنایی با افراد جدید می باشد. که اگر شخص با زبان ترکی استانبولی آشنا نباشد نمی تواند دوستی برای خود پیدا کند.

معایب دیگر

برخی معایب دیگر نیز در ترکیه وجود دارد. مثلا قیمت سوخت و بنزین در این کشور بسیار بالا است. برای اشخاصی که دارای خودرو شخصی هستند این موضوع می تواند دشوار باشد و حتی ممکن است تا فرد اقدام به فروش خودروی خود نماید.

بنابراین افرادی که علاقه به استفاده از وسیله های نقلیه عمومی ندارند نمی توانند زندگی متناسب با نیاز خود را داشته باشند. علاوه بر این مالیات نیز در کشور ترکیه بالا است و در صورتی که شخص دارایی های خاصی داشته باشد باید برای آنها مالیات زیادی بپردازد که این مورد نیز یکی از نکات منفی خواهد بود.

در کنار این مشکل، مسئله کم بودن امنیت و زیاد بودن سارق نیز مشکل دیگری می باشد که سبب می شود تا افراد نتوانند آرامش لازم را در زندگی خود تجربه نمایند.

مورد دیگر فیلترینگ بسیاری از سایت های خارجی می باشد. که دولت ترکیه بسیاری از سایت های جهانی را فیلتر نموده و اجازه دسترسی آن ها به کمک آی پی ترکیه را ممنوع می نماید.

برای کار در ترکیه نیاز است که فرد ساعات زیادی را در شبانه روز به کار بپردازد. در کل ساعت کاری در این کشور زیاد می باشد. سیستم قضایی کشور ترکیه در بسیاری از موارد دارای ضعف می باشد. این نکته سبب می شود تا مشکلات قانونی فراوانی در این کشور ایجاد شود. که زیاد بودن سارق و کمبود امنیت نیز حاصل این مسئله است.

خیابان های ترکیه دارای ترافیک سنگین هستند. راننده های تاکسی در این کشور دچار مشکلات عصبی هستند که این موارد را نیز باید در نظر گرفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان را مطالعه کنید.

مزایای زندگی در ترکیه

مزایای زندگی در ترکیه
مزایای زندگی در ترکیه

زندگی در کشور ترکیه دارای مزایای بسیار زیادی است. می توان گفت که مزایای زندگی در این کشور برای بسیاری از افراد بسیار پر رنگ تر از معایب آن است. که این مورد باعث می شود تا مهاجرت های فراوانی به کشور ترکیه انجام شود.

کشور ترکیه دارای آب و هوای مناسب، طبیعت زیبا و بکر، امکانات تفریحی بسیار فراوان و مدرن و مکان های دیدنی بسیار زیادی است که این کشور را برای توریست ها تبدیل به یک بهشت واقعی نموده است. افرادی که در این کشور مشغول به کار و زندگی هستند نیز می توانند به راحتی از این موارد بهره مند شوند.

هزینه پایین برای زندگی نیز یکی از مهمترین موارد می باشد. این موضوع باعث می شود تا افراد شاغل بتوانند به راحتی زندگی با کیفیت مناسب را تجربه نمایند.

بازار کار در کشور ترکیه بسیار مناسب می باشد. افراد می توانند در هر زمینه ای که به آن علاقه دارند مشغول به کار و فعالیت شده و با کسب درآمد مناسب هزینه های مختلف زندگی را تامین نمایند.

وجود سیستم آموزشی قدرتمند و دانشگاههای با رتبه علمی مناسب در سطح جهان نیز افراد علاقمند به فراگیری علم و دانش را به راحتی جذب کشور ترکیه می کند. افراد با حضور در دانشگاه های این کشور می توانند مدرکی بسیار معتبر را دریافت نمایند.

لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر از تجربیات مهاجرت به ترکیه استفاده نمایید.

روش های مهاجرت به ترکیه

روش های مهاجرت به ترکیه
روش های مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق انواع روش ها قابل انجام است. اما در ابتدا پاسپورت باید دریافت شود و پس از آن برای ویزاهای مختلف اقدام نمود. روش مهاجرت مستقیما در ارتباط با هدف مهاجرت است.

افرادی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند می توانند به کمک دریافت پذیرش تحصیلی وارد این کشور شده و اقدام به تحصیل نمایند. افرادی که قصد کار در ترکیه را دارند باید در ابتدا جاب آفر را از کارفرمای معتبر دریافت کنند. تا بتوانند ویزای کار ترکیه را دریافت نموده و برای کار وارد این کشور شوند.

روش سرمایه گذاری در ترکیه نیز یکی از برترین روش های مهاجرت این کشور می باشد که برای افراد دارای وضعیت مالی مناسب بسیار عالی است.

روش مهاجرت به کمک ازدواج نیز می تواند یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت به ترکیه باشد. اگر فرد بخواهد برای مدت کمتر از شش ماه در ترکیه باشد می تواند مهاجرت خود را از طریق ویزای توریستی انجام دهد که می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

تعریف مهاجرت

مهاجرت در حالت کلی یعنی جابجا شدن مردم یک منطقه که از وضعیت زندگی خود در محدوده فعلی خود رضایت ندارند. برای داشتن زندگی بهتر اقدام به وارد شدن به منطقه دیگر می کنند.

مهاجرت در سطح جهانی نیز بسیار گسترش یافته است. افراد مختلف در جهان امروزی اقدام به مهاجرت می کنند. این امر می تواند به دلیل وجود مسائل مختلف مانند؛ کمبود کار در کشور، پایین بودن ارزش پول رایج کشور، فقر، گرسنگی، کمبود غذا، سیستم های حکومتی ضعیف و وجود سیاست هایی که زندگی را دشوار می کنند. کمبود آب و وجود خشکسالی و بساری از موارد دیگر می توانند باعث به وجود آمدن مهاجرت شوند.

در عصر کنونی مهاجرت بسیار شدت یافته است. زیرا تکنولوژی رسانه ای در جهان پیشرفت های فراوانی داشته است. مهمتر از آن سیستم های حمل و نقل نیز بسیار سرعت یافته اند. که این دو عامل باعث شده تا تقاضای مهاجرت در جهان به شدت رشد یافته و شکل امروزی خود را به دست آورد.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

از آنجایی که ترکیه کشوری پیشرفته در سطح منطقه و جهان است. افراد بسیاری از کشورهای مختلف به ویژه از ایران اقدام به مهاجرت به ترکیه می کنند. مهاجرت به ترکیه از طریق روش های مختلف قابل دسترسی از که به برخی از آنها اشاره شد.

ما در این مقاله با مزایا و معایب زندگی در ترکیه به شکلی کلی آشنا شدیم. بر اساس این اطلاعات می شود برآورد نسبی را برای مهاجرت به ترکیه انجام داد.

در مسیر مهاجرت از موسسات و افراد آگاه و با تجربه کمک گرفته شود. زیرا مهاجرت امری پیچیده است. در صورت انجام اشتباه جزئی درخواست فرد رد شده و زمان و هزینه تلف خواهد شد. علاوه بر آن ممکن است شخص به لیست سیاه اضافه شده و توانایی مهاجرت به کشور مورد نظر را از دست بدهد.

در پایان توصیه می کنیم، مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *