کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا شامل چه کشورهایی می باشند؟ ما را همراهی نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا را مطالعه کنید.

مقدمه

مقدمه
مقدمه

به صورت کلی هنگامی که از میزان اعتبار یک پاسپورت صحبت می کنیم، دو ویژگی متمایز از دیگر مشخصه ها، نظر همه افراد را به خود جلب می کنند:

اولین مورد این است که افراد متقاضی بعد از دریافت پاسپورت مورد نظر به کدام کشورها می توانند وارد شوند؟

 پاسپورتی که دریافت شده، از نظر پشتیبانی های سیاسی در جهان به چه میزان ارزشمند و معتبر است؟

در مورد پاسپورت دومینیکا این دو مشخصه از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. شما خوانندگان محترم ممکن است به منظور سفرهای خارجی، در موارد زیادی با مسائلی روبرو شده و با عدم موفقیت در ورود به کشورهای مورد نظر خود مواجه شده اید.

شاید عمده ترین دغدغه شما سفر به منطقه مورد علاقه تان بدون اخذ ویزا باشد. درست در این زمان ها به اهمیت پاسپورت دارای اعتبار پی می برید.

به این دلیل در مقاله پیش رو می خواهیم پیرامون ارزش و اهمیت پاسپورت دومینیکا مطالبی را بیان نماییم.

همچنین به طور دقیق و کامل، کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا را خدمت شما معرفی کنیم. در ابتدا باید بگوییم که پاسپورت دومینیکا برای شهروندان، امکان مسافرت به اکثر مناطق دنیا به خصوص کشورهای حوزه شینگن را فراهم می کند.

افراد متقاضی ایرانی به آسانی و از طریق سرمایه گذاری در کشور دومینیکا می توانند برای دریافت پاسپورت این کشور تقاضا دهند.

همان طور که اشاره نمودیم، قدرت سفر بدون برخورداری از ویزا، یکی از فاکتورهای ارزشمند به منظور دریافت شهروندی و پاسپورت دوم می باشد.

در این سال ها، شهروندان کشور دومینیکا قادرند که بدون ویزا به بیشتر از ۱۳۰ کشور در سراسر دنیا مسافرت نمایند.

مطابق با شاخص اعتبار سنجی پاسپورت ها، پاسپورت دومینیکا در رتبه سی و دوم در میان پاسپورت های دنیا واقع شده است. مسافرت با استفاده از این پاسپورت، بسیار آسان و بدون دغدغه و تنها با تهیه یک بلیط سفر هوایی انجام می شود.

پاسپورت دومینیکا و دریافت اقامت دومینیکا به افراد متقاضی این اجازه را می ‌دهد تا بتوانند بدون ویزا به کشورهای مورد نظر خود که شامل تمام کشورهای اتحادیه اروپا می شوند، مسافرت کنند. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از جمعیت جهان، پاسپورت دومینیکا را برگزینند.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار را مطالعه کنید.

فهرست مطالب

  1. آیا می دانید کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا کدامند؟
  2. آیا می دانید سفر با ویزای بدو ورود دومینیکا در فرودگاه برای کدام کشورها می باشد؟
  3. چقدر با کشور دومینیکا آشنایی دارید؟
  4. دانشگاه های کشور دومینیکا
  5. نکاتی در مورد پاسپورت دومینیکا
  6. آیا می دانید چگونه می ‌توان اقامت دومینیکا را دریافت نمود؟
  7. اقامت از طریق سرمایه گذاری
  8. اقامت از طریق ثبت شرکت
  9. اقامت از طریق شغل
  10. جمع بندی

آیا می دانید کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا کدام هستند؟

آیا می دانید کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا کدام هستند؟
آیا می دانید کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا کدام هستند؟

کشورهای فراوانی در سراسر جهان وجود دارند که متقاضیان می ‌توانند بدون ویزا و فقط با داشتن پاسپورت دومینیکا به آن مناطق سفر نمایند.

از حدود بیست سال گذشته تا کنون، ارزش پاسپورت دومینیکا بسیار افزایش یافته است  به طوری که کشورهای قطر، روسیه و چین، سال گذشته به فهرست کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا افزوده شدند.

همین طور برنامه دولت دومینیکا برای سال آتی تلاش به منظور افزودن کشورهای استرالیا، امارات و کانادا می باشد. از سال ‌های گذشته تا اکنون، فهرست کشورهای مجاز از حدود ۴۵ کشور به حدود ۱۴۰ کشور بدون ویزا افزایش یافته است که اسامی تعدادی از آن‌ ها را در ادامه این بخش بیان می نماییم.

همچنین خوب است بدانید که در سال ۲۰۲۲ میلادی، امتیاز پاسپورت دومینیکا در سراسر جهان ۳۲ بوده است.

آیا می دانید کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا کدام هستند؟
آیا می دانید کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا کدام هستند؟

قاره آفریقا:

کشورهای بوتسوانا، کومور، جیبوتی، کیپ ورد، مصر، گینه بیسائو، گامبیا، لسوتو، مالاوی، کنیا، ماداگاسکار، موریس، سومالی، موریتانی، موزامبیک، تانزانیا، سیشل، سوازیلند، تانزانیا، اوگاندا، زامبیا، موزامبی، اوگاندا

قاره آسیا:

کشورهای کامبوج، ارمنستان، کنگو، بنگلادش، اسرائیل، چین، ایران، اندونزی، اردن، مالدیو، لائوس، نپال، سنگاپور، کره جنوبی، فیلیپین، سریلانکا، تیمور

قاره آمریکا:

کشورهای آنتیگوا، باهاما، باربادوس، برزیل، باربودا، بلیز، کلمبیا، کوبا، بولیوی، کاستاریکا، اکوادور، جامائیکا، گرانادا، گایانا، هائیتی، نیکاراگوئه، پاناما، پرو، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، سورینام، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا

قاره اروپا:

اتریش، کرواسی، استونی، آندورا، بلژیک، قبرس، بلغارستان،  جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، بوقلمون، انگلستان، واتیکان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، سان مارینو، اسلواکی، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، موناکو، مونته نگرو، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی

کارائیب:

اجازه اشتغال و زندگی کردن در ۱۵ کشور واقع در منطقه کارائیب.

در طی این سال ‌ها، دولت دومینیکا اقدامات فراوانی را انجام داده است تا فهرست کشورهای مجاز خود را گسترش دهد. به عنوان نمونه، کشور چین در چند ماه گذشته به فهرست کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا اضافه شده است. به احتمال زیاد در سال های آینده شاهد کشورهای دیگری از قبیل کانادا، آمریکا و ژاپن نیز خواهیم بود.

آیا می دانید سفر با ویزای بدو ورود دومینیکا در فرودگاه برای کدام کشورها می باشد؟

تعدادی از مناطق دنیا با استفاده از پاسپورت دومینیکا فرصت دریافت ویزای بدو ورود را ایجاد کرده اند. به این معنی که افراد متقاضی در ابتدای ورود خود می ‌توانند با ارائه هزینه ای به عنوان مبلغ ویزا، به سرعت گواهی ورود به آن کشور را تقاضا کنند.

متقاضیان از طریق پاسپورت دومینیکا اجازه دارند تا در ابتدای ورود، ویزای کشورهای زیر را تقاضا نمایند.

نیکاراگوئه، ارمنستان، بولیویا، بحرین، کامبوج، بنگلادش، تیمور، نپال، بردون، مصر، مالدیو، موزامبیک، موریتانی و بنین.

چقدر با کشور دومینیکا آشنایی دارید؟

چقدر با کشور دومینیکا آشنایی دارید؟
چقدر با کشور دومینیکا آشنایی دارید؟

کشور دومینیکا در اطراف ایالت فلوریدای آمریکا قرار دارد.

منطقه دومینیکا در میان ۵ کشور کارائیب که پروژه های سرمایه گذاری را اجرا می کنند، در رتبه نخست قرار گرفته است.

مناطق کارائیب دربرگیرنده دریای کارائیب، جزیره های پیرامون آن و کرانه های اطراف این دریای پهناور می ‌باشند. کشور کارائیب در قسمت شمال آمریکای جنوبی و در جنوب شرقی آمریکای شمالی واقع شده است.

از لحاظ سرعت زیاد و مخارج پایین، در مورد طرح های تابعیت از راه سرمایه گذاری، مناطق دومینیکا و سنت کیس در رتبه بسیار بالایی قرار دارند. چنانچه افراد متقاضی تصمیم داشته باشند.

که یکی از برنامه های تابعیت را انتخاب کنند، می بایست از اختلاف های میان این طرح ها آگاه باشند و با مقایسه کردن آن ها به این نتیجه دست یابند که کدام طرح با در نظر قرار دادن شرایط شغلی و خانوادگی، برای آن ها بهتر می باشد.

کشور دومینیکا جزء صندوق بین المللی پول، سازمان ملل متحد،  کشورهای مشترک المنافع و از اعضای بانک توسعه کارائیب می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست ویزای توریستی اروپا دیدن کنید

دانشگاه های کشور دومینیکا

تعداد زیادی از دانشگاه ‌های تراز اول در کشور دومینیکا وجود دارند.  دانشگاه هایی مانند کالج هند غربی، دانشگاه پزشکی راس، دانشکده تحقیقات و پژوهش های استوایی Archbold و کالج پزشکی All Saints چند مورد از این مراکز علمی هستند.

نکاتی در مورد پاسپورت دومینیکا

  • اولین نکته حائز اهمیت پیرامون پاسپورت کشور دومینیکا، مادام العمر بودن آن است. افراد متقاضی از همان ابتدا تابعیت دومینیکا را به دست می آورند و در بازه های زمانی ده سال یک بار از طریق مؤسسات مهاجرتی معتبر، پاسپورت دومینیکا به آسانی قابل تمدید می باشد.
  • نکته دیگر این که کشور دومینیکا فاقد سفارتخانه در ایران می باشد و از این رو همه فعالیت های اقامتی مرتبط با اخذ پاسپورت این کشور و دریافت تابعیت و ویزای دومینیکا به وسیله کارشناسان با تجربه صورت می ‌گیرد.
  • همان طور که بیان کردیم، پاسپورت دومینیکا در فهرست پاسپورت های معتبر جهان قرار دارند و افرادی که دارای این پاسپورت می باشند، می ‌توانند به کشور انگلیس و کشورهای جزء منطقه شینگن بدون ویزا مسافرت نمایند.
ادامه مطلب>>
  • روند دریافت پاسپورت دومینیکا در مدت زمان اندک و اغلب در بازه زمانی حداقل چهار ماه و حداکثر شش ماه انجام می شود و مخارج اخذ آن ‌نیز در مقایسه با ویزای کشورهایی از قبیل استرالیا و کانادا بسیار پایین تر می باشد.
  • افرادی که از پاسپورت دومینیکا برخوردار می باشند، اجازه اقامت در کشورهای مشترک المنافع انگلستان را نیز دارند.
  • فعالیت های تجاری گسترده با اکثر مناطق دنیا، برای افرادی که دارای پاسپورت دومینیکا می باشند، به صورت آزادانه و آسان انجام می شود.
  • کسانی که پاسپورت دومینیکا را دریافت کنند، بدون نیاز به ویزا می ‌توانند به حدود ۱۴۵ کشور در جهان رفت و آمد نمایند.
ادامه مطلب>>
  • چنانچه متقاضیان جزء کسانی می باشند که مایل به برخورداری از پاسپورت سایر کشورها به عنوان پاسپورت دوم هستند، دومینیکا یکی از کشورهایی می باشد که فرصت واگذاری پاسپورت کشورش را به متقاضیان دارای شرایط معین شده، فراهم می نماید.
  • با روش سرمایه گذاری در کشور دومینیکا، فرصت دریافت پاسپورت و تابعیت در این کشور فراهم می شود.
  • طرح تابعیت دومینیکا در سال ۱۹۹۳ میلادی به عنوان یکی از قوانین کشوری تصویب شد. به این صورت که به تمام افراد متقاضی و اعضای خانواده آن ها در سراسر جهان، تابعیت و پاسپورت دوم را در مدت کمتر از یک سال بدون این که به دومینیکا سفر نمایند، اعطا می ‌کند.
  • همین طور برخورداری از پاسپورت دائمی دومینیکا و دریافت تابعیت دائم به صورت رسمی، تابعیت دوم را به متقاضیان واگذار می کند. به این مفهوم که افراد متقاضی برای برخورداری از شهروندی کشور دومینیکا، ملزم به لغو تابعیت قبلی خود نمی باشند.

راه مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی چیست؟

آیا می دانید چگونه می ‌توان اقامت دومینیکا را دریافت نمود؟

آیا می دانید چگونه می ‌توان اقامت دومینیکا را دریافت نمود؟
آیا می دانید چگونه می ‌توان اقامت دومینیکا را دریافت نمود؟

برای دریافت شهروندی و اقامت در دومینیکا و برخورداری از ویژگی تردد به کشورهای بدون ویزا با استفاده از پاسپورت دومینیکا، افراد متقاضی می بایست از شرایط زیر برخوردار باشند.

افراد متقاضی می بایست دارای سن بیشتر از ۱۸ سال باشند. همچنین عدم سوء پیشینه از شرایط ضروری اخذ اقامت دومینیکا محسوب می شود. مورد دیگر این که متقاضیان باید از سلامت کامل برخوردار باشند و همه این موارد می بایست مورد تایید دولت این کشور قرار گیرند.

در ادامه مبحث، به شرح مختصری از روش های اخذ اقامت دومینیکا خواهیم پرداخت.

اقامت از طریق سرمایه گذاری:

افراد متقاضی که تصمیم دارند از طریق سرمایه گذاری اقامت دومینیکا را دریافت نمایند، می بایست اقدام به خرید ملک یا زمین هایی که مورد تایید دولت این کشور می باشد، بپردازند.

بعد از تهیه املاک در قیمت تعیین شده، فرد مالک می بایست به مدت سه سال آن را نگه داشته تا واجد شروط اخذ اقامت دومینیکا شود.

اقامت از طریق ثبت شرکت:

روش دیگر برای دریافت اقامت کشور دومینیکا، ثبت و راه اندازی کمپانی در این کشور می باشد.

با توجه به فعالیتی که افراد در کمپانی انجام می دهند، مقدار سرمایه ای که برای راه اندازی شرکت هزینه می شود، متفاوت است. به عبارت دیگر، انگیزه فعالیت تجاری افراد می ‌بایست برای دولت دومینیکا واضح و منطقی باشد.

 

اقامت از طریق شغل:

راه بعدی برای اخذ تابعیت دومینیکا، از طریق شغل می باشد. در واقع افراد متقاضی می توانند پس از مهاجرت از این روش به دومینیکا، پاسپورت خود را تهیه کنند و به مناطق بدون ویزا از طریق پاسپورت دومینیکا رفت و آمد نمایند.

موقعیت های کاری موجود در دومینیکا در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند. افراد متقاضی می ‌توانند با این روش و با اخذ ویزای شغلی بلند مدت، به کشور دومینیکا وارد شده و پس از آن و در صورت برخورداری از شرایط ضروری و لازم، اقدامات مربوطه را به منظور اخذ پاسپورت یا شهروندی دومینیکا انجام دهند.

لطفا از پست مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا دیدن کنید.

جمع بندی

در این مطلب، به موضوع کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا پرداختیم. همچنین در مورد ارزش و اعتبار پاسپورت دومینیکا و نکات کلی در مورد دریافت این پاسپورت، موضوعاتی را بیان نموده ایم.

همان طور که پس از مطالعه این مقاله متوجه شدید، روش های گوناگونی برای اخذ تابعیت و پاسپورت کشور دومینیکا وجود دارند. مناسب ترین روش برای اخذ پاسپورت این کشور، سرمایه گذاری در دومینیکا می باشد.

این مقاله، لیست کاملی از کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا را ارائه نمودیم. در واقع کشور دومینیکا می ‌تواند پلی برای اقامت در یکی از مناطق اروپایی محسوب شود.

پایان باید بگوییم که چنانچه از صف های انتظار دریافت ویزای شینگن و مدرک های بسیار زیاد سفارت ها دلزده و ناراحت می باشید، می توانید از طریق اخذ پاسپورت دومینیکا بدون نیاز به ویزا به سراسر کشورهای اروپایی رفت و آمد نمایید.

کالج مورد نظر خود به ادامه تحصیل بپردازید و یا اقدام به ثبت یک کمپانی یا شرکت تجاری نمایید. ضمناً در سال های آینده نیز ورود به کشورهای کانادا، آمریکا و استرالیا آسان خواهد شد.

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *